کد خبر: ۲۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 15
وزارت صمت به بهانه ایجاد اشتغال مجوز تأسیس کارخانه‌های دخانیات را صادر کرده است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت صمت به بهانه ایجاد اشتغال مجوز تأسیس کارخانه‌های دخانیات را صادر کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدنعیم امینی فرد نماینده مجلس در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در واکنش به خبر صدور مجوز تولید ۴۵ شرکت دخانیات گفت: در کاهش تقاضاى دخانیات، مشکلات جدى داریم و توفیقات اندکى حاصل شده است.

امینى فرد با بیان اینکه کشورهاى پیشرفته دنیا به لحاظ صنعتى و به لحاظ بهداشتى، در حال حاضر حوزه فعالیتشان را در ارتباط با دخانیات به کشورهاى کمتر توسعه یافته منتقل کرده‌اند گفت: یعنى در کشورهاى صنعتى با کاهش تقاضا روبرو هستیم و در کشورهاى کمتر توسعه یافته شرکت‌ها و برندهاى جهانى با ترفندهاى فوق العاده‌اى افزایش تقاضا را بالابرده‌اند.

وی عنوان کرد: کشور ما هم شرایط خاصى را دارد با یک جمعیت جوان، آسیب‌هاى اجتماعى و مشکلاتى که در زمینه اشتغال وجود دارد، موجب شده تا مجوزهایى از این دست به راحتی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، درواقع یک بازار بکر در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

امینى فرد گفت: قانون‌گذارى‌هاى لازم را انجام داده‌ایم،کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به اثرات مخرب دخانیات بر سلامت، در برنامه ششم و در قوانین سالیانه بودجه تمام تلاشش این بوده که توجه بیشتر و اقدامات جدى‌ترى داشته باشد.

وی افزود: چون یکى از توجیهات وزارت صمت براى افزایش این تولیدات ، افزایش شغل و تولیدات داخلى است، مجبور شدیم مجوز این کارخانجات را داشته باشیم از طرفى هم متاسفانه چون در مجلس حرف وزارت صمت خریدار بیشتری دارد و براى همین موضوع نمی‌توان کاری انجام داد، اما این موضوع نیاز به بررسی و کنترل از سمت وزارت بهداشت را دارد.

وی در ادامه باتوجه به پاسخگو نبودن وزارت صمت در سیاست های ترویج دخانیات افزود: مجلس ، باید از وزارت صمت توضیح بخواهد و ما در اولین جلسه‌اى که در این مورد تشکیل خواهیم داد، از هر دو وزارت‌خانه خواهیم خواست که در این جلسه حضور داشته باشند تا بتوان به نتیجه مطلوبی رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: