کد خبر: ۲۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 15
وزارت بهداشت در ابتدا به فکر استاندارد سازی تخت های سوختگی بود، زیرا هزینه تجهیز و راه اندازی یک تخت سوختگی، بیش از پنج میلیارد تومان هزینه دارد
شفاآنلاین>سلامت>مدیر اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، با اشاره به عدم توجه سازمان ها و وزارتخانه ها به موضوع پیشگیری از سوختگی، گفت: سازمان تامین اجتماعی حتی یک تخت سوختگی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین ، رضا رضایی، روز یکشنبه در نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی که در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شد، افزود: پیشگیری یک کار جمعی است و وزارت بهداشت در ته خط پیشگیری قرار دارد و در عین حال، درمان بیماران سوخته را عهده دار است.

وی با عنوان این مطلب که در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان ما حتی یک خط در مورد پیشگیری مطلبی نداریم، گفت: سوختگی بیمار فقرا است و وقتی می سوزند، جان و مال آنها با هم می سوزد.

رضایی با انتقاد از اینکه هیچ کدام از سازمان ها و وزارتخانه ها در خصوص پیشگیری از سوختگی کمک نمی کنند، افزود: سازمان تامین اجتماعی به رغم تعداد زیاد کارخانجات و بیمارستان هایی که دارد. حتی یک تخت سوختگی ندارد. 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در ابتدا به فکر استاندارد سازی تخت های سوختگی بود، زیرا هزینه تجهیز و راه اندازی یک تخت سوختگی، بیش از پنج میلیارد تومان هزینه دارد. 

مدیر اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر ۹۳۵ تخت سوختگی و هشت مرکز تک تخصصی سوختگی در کشور داریم. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: