کد خبر: ۲۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 14
در کشورهای با درآمد پایین و متوسط کودکان بیشتر بیمار می‌شوند همچنین میزان تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک در بسیاری از کشورها بالاست
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: در کشورهای کم‌درآمد تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک برای کودکان بیش از میزان مورد نیاز است.

به گزارش شفاآنلاین، در این بررسی آمده‌است: در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط ، کودکان در پنج سال نخست زندگی به‌طور میانگین ۲۵ بار مصرف آنتی‌بیوتیک برایشان تجویز می‌شود. زیاده‌روی در مصرف این داروها<medicines> می‌تواند بر توانایی بدن آنان برای مقابله با پاتوژن‌ها تاثیر بگذارد و موجب افزایش موارد مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان شود.

محققان سوئیسی بر اساس مطالعات خود اظهار کردند: در کشورهای با درآمد پایین و متوسط کودکان بیشتر بیمار می‌شوند همچنین میزان تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک در بسیاری از کشورها بالاست. این مطالعه اولین بررسی است که به موضوع تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک در کودکان کمتر از پنج سال در این کشورها پرداخته‌ است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) مقاومت به داروهای آنتی‌بیوتیک یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که سلامت جهانی با آن روبروست. یکی از فاکتورهای موثر در تشدید این خطر جهانی افراط در مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک است. مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از افراط در تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک برای کودکان در بسیاری از کشورهاست. به‌طور مثال در تانزانیا نتایج چندین مطالعه حاکی از آن است بیش از ۹۰ درصد کودکان با مراجعه به مراکز درمانی داروی آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند این درحالیست که تنها در ۲۰ درصد موارد به تجویز داروی آنتی‌بیوتیک نیاز است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در این بررسی محققان سوئیسی به ارزیابی اطلاعات اخذ شده از مراکز درمانی هشت کشور هائیتی، کنیا، نپال، سنگال، تانزانیا، اوگاندا، مالاوی و نامیبیا پرداختند. یافته‌ها نشان داد کودکان تا سن پنج سالگی به‌طور میانگین ۲۵ بار مصرف آنتی‌بیوتیک برایشان تجویز می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: