کد خبر: ۲۴۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 13
در روزهای گذشته خبری مبنی بر مشاهده برخی حشرات در غذای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد. همچنین حدود ۲ ماه قبل حدود ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پس از مصرف غذای این دانشگاه به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند
شفاآنلاین>سلامت>رییس سازمان امور دانشجویان گفت: این سازمان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد بازرسان این وزارتخانه، سرکشی به رستوران‌های دانشگاه‌ها را مانند رستوران‌های تمام شهرها در برنامه اصلی خود قرار دهند.

به گزارش شفاآنلاین، مجتبی صدیقی روز جمعه درباره مشکلات بهداشتی که این روزها در غذای برخی دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و تمهیدات سازمان امور دانشجویان برای حذف این مسائل در غذای دانشجویان به چند نکته اشاره کرد.

وی با اشاره به صنعتی شدن آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها تا سال ۹۹ اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان در این چند سال، پیگیر مجموعه اقداماتی بود که می‌توان به صنعتی شدن آشپزخانه‌های سنتی دانشگاه‌ها تا سال ۹۹ اشاره کرد.

صدیقی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ درصد آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها صنعتی شده است و در صورت به وجود نیامدن مشکلات اعتباری، این اقدام بزرگ تا سال آینده عملیاتی می‌شود.
معاون وزیر علوم درباره تنوع‌بخشی به غذای دانشجویان تاکید کرد: به هر حال، غذایی که در دانشگاه‌ها پخته می‌شود، شاید با سلیقه و علاقه بخشی از دانشجویان فرهنگ های مختلف مناسب نباشد.

وی افزود: در کنار رستوران‌های سلف سرویس، رستوران‌های مکمل با تنوع غذایی و قیمت متفاوت برای دانشجویان راه‌اندازی شده است؛ البته برای غذاهای رستوران‌های مکمل هم یارانه‌ای در نظر گرفتیم تا بخشی از قیمت این غذاها را پوشش دهد.

رییس سازمان امور دانشجویان از بازدید سر زده کارشناسان بهداشت دانشگاه‌ها از آشپزخانه‌ها خبر داد و گفت: کارشناسان بهداشت داخل دانشگاه‌ها با بضاعتی که دارند، به صورت سر زده یا با برنامه‌ریزی قبلی به رستوران‌ها سرکشی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در طول یک سال حدود ۱۲۶ میلیون وعده غذایی به دانشجویان ارائه می‌دهند که این آمار در طول یک ماه به ۱۵ میلیون وعده غذای می‌رسد؛ هر چند همان یکی دو مورد از مسائل بهداشتی هم نباید در غذای دانشجویان دیده شود، اما گاهی اوقات این اتفاق ناخواسته رخ می‌دهد.

صدیقی تاکید کرد: سازمان امور دانشجویان و مجموعه صندوق رفاه دانشجویان تلاش خود را برای به صفر رساندن این خطاها در غذای دانشجویان به کار بسته‌اند.

وی درباره برخورد با پیمانکاران آشپزخانه‌ها تصریح کرد: دست دانشگاه‌ها برای برخورد با تخلفات احتمالی پیمانکاران آشپزخانه‌ها باز است و می‌توانند برای جریمه و فسخ قرارداد با آنها به راحتی اقدام کنند.

 در روزهای گذشته خبری مبنی بر مشاهده برخی حشرات در غذای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد. همچنین حدود ۲ ماه قبل حدود ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پس از مصرف غذای این دانشگاه به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: