کد خبر: ۲۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 12
شست و شوی دست‌ها، استراحت در منزل در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و مراجعه به مراکز درمانی با داشتن بیماری شدید تنفسی مانند شروع بیماری به صورت ناگهانی با تب بالا، درد شدید بدن، تنگی نفس و خلط خونی همچنان مورد توجه باشد
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از کاهش بار مراجعات بیماران دارای مشکل تنفسی به اورژانس‌های همدان خبر داد و گفت: موارد بستری بیماران تنفسی نیز در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، منوچهر کرمی در همدان از کاهش بار مراجعات بیماران با مشکل تنفسی به اورژانس‌های همدان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه موارد بستری بیماران تنفسی نیز در بیمارستان‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت کاملا تثبیت شده و معمولی را در حال حاضر شاهد هستیم گفت: طبق برآورد صورت گرفته مرحله پیک آنفلوآنزا که فاصله ششم تا نهم آذرماه بود را گذرانده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا رعایت راهکارهای پیشگیرانه را در کنترل بیماری‌های تنفسی همچنان لازم دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ مورد مشکوک بیماری آنفلوآنزا در استان شناسایی شده است.

وی رعایت نکات بهداشتی را مهم عنوان کرد و گفت: شست و شوی دست‌ها، استراحت در منزل در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و مراجعه به مراکز درمانی با داشتن بیماری شدید تنفسی مانند شروع بیماری به صورت ناگهانی با تب بالا، درد شدید بدن، تنگی نفس و خلط خونی همچنان مورد توجه باشد.

کرمی بیان کرد: به منظور آسایش مردم و برای اینکه نسبت به هر چیز کوچک به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده و فاصله طولانی رو طی نکنند، استمرار خدمت در مراکز جامع سلامت در ساعات غیر اداری و تعطیل تا پایان آذرماه اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت که به درمانگاه‌ها بین مردم معروف هستند تا پایان آذرماه در ساعات غیر اداری نیز فعال هستند.فارس 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: