کد خبر: ۲۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 11
ظرفیت شرکت‌های داروسازی و کارخانجات تولید کننده مواد مؤثره و بسته ‌بندی، به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد در هر محصول افزایش پیدا کرده است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، گفت: ظرفیت شرکت های دارویی و تولید کنندگان مواد موثره دارو در کشور، برای هر محصول بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین ، فرامرز اختراعی، با بیان اینکه فارمکس ۲۰۲۰، فرصتی برای انتقال دانش فنی در حوزه دارو است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای لازم جهت بسترسازی نقل و انتقالات دانش فنی به کشور، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. در همین راستا، دو گروه متفاوت در حوزه صاحبان دانش فنی در داخل کشور وجود دارد.

یکی، نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی هستند، مانند شرکت‌های دانش‌بنیان که سال‌ها است روی تولید مواد شیمیایی و مواد دارویی کار می‌کنند و دوم، شرکت‌های تولیدکننده داخلی که بسیاری از آنها، تعداد اقلامی که در لیست دارویی‌شان وجود دارد، بیشتر از ظرفیت المهدی‌ آنها است، به طوری که اخیرا که با تدابیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از بسیاری از واردات بی ‌مورد، به حد قابل توجهی جلوگیری شده است.

وی افزود: ظرفیت شرکت‌های داروسازی<Pharmacy> و کارخانجات تولید کننده مواد مؤثره و بسته ‌بندی، به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد در هر محصول افزایش پیدا کرده است.

رئیس دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی می تواند در تحقق اهداف نامبرده مانند، صرفه جویی ارزی، انتقال دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف و تفاوت نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۰ با سایر رویدادهای مشابه این حوزه، ملاقات رودرروی صاحبان دانش فنی تولید مواد موثره دارویی و مواد شیمیایی وابسته مانند مواد واسطه با مصرف کنندگان و آنهایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، است. نتیجه این نمایشگاه می تواند منجر به انعقاد قراردادهای متعدد نقل و انتقال دانش فنی شود.

اختراعی بیان کرد: توانمندی‌های صنعت داروسازی کشور در حوزه‌های مواد موثره دارویی، تجهیزات داروسازی، سرمایه انسانی متخصص و دانش فنی تولید از یک سو و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران از سوی دیگر، سبب شده که سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی کشور با هدف ارائه توانمندی‌های صنعت داروسازی در عرصه بین المللی و در جهت ایجاد اتحاد و همدلی بین افراد و با واگذاری تکنولوژی شرکت‌های داخلی و خارجی، دومین نمایشگاه فارمکس را برگزار کند.

نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، یک رویداد B۲B (بازاریابی کسب و کار به کسب و کار) است که با هدف توسعه صنعت داروسازی کشور و تکمیل زنجیره تأمین در حوزه‌های تخصصی صنایع داروسازی کشور قدم بر می ‌دارد. با توجه به رویکرد این نمایشگاه و در نظر گرفتن جلسات و نشست‌های رودررو میان فعالان صنعت دارویی شرکت‌های داخلی و خارجی، می‌توان این نمایشگاه را تخصصی‌ ترین رویداد دارویی خاورمیانه قلمداد کرد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: