کد خبر: ۲۴۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 11
سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در پشت یا داخل گوش قرار می گیرد و با تقویت اصوات به فرد کمک می کند تا بهتر بشنود و ارتباط برقرار کند
شفاآنلاین>سلامت>به عنوان یک فرد کم شنوا سمعک بهترین راه حل برای جبران شنوایی شما است، سمعک ها با افزایش بلندی صدا و بهبود کیفیت آن به درک گفتار شما کمک می کنند. 

به گزارش شفاآنلاین،معمولا کم شنوایی همراه با وزوز گوش است که سمعک ها امروزه به عنوان موثرترین درمان وزوز گوش شناخته می شوند. پس اگر احساس می کنید که به سمعک نیاز دارید یا قصد خرید سمعک دارید بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید تا به طور کامل با سمعک آشنا شوید.

سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در پشت یا داخل گوش قرار می گیرد و با تقویت اصوات به فرد کمک می کند تا بهتر بشنود و ارتباط برقرار کند.

سمعک از سه جز اساسی شامل میکروفون ، تقویت کننده و گیرنده یا رسیور تشکیل شده. میکروفون سمعک صداها را دریافت و آن ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند.سیگنال های الکتریکی به تقویت کننده فرستاده و در آنجا تقویت شده و به گیرنده ارسال می شوند.در گیرنده سیگنال های الکتریکی تقویت شده به امواج صوتی تبدیل می شوند.

اگر سمعک استفاده کنيد اعصاب گوش شما دوباره فعال مي شوند و اين فعاليت سيگنال هاي دريافت شده در سطح مغز را افزايش مي دهد و سبب مي شود مغز دستور خون رساني بيشتر به سمت حلزون و عصب هاي شنوايي را صادر کند در نتيجه تغذيه حلزون و عصب افزايش مي يابد و اين افزايش خون رساني سبب مي شود حلزون و عصب شنوايي گوش به مرور زمان عملکردش بهتر شود. درنتيجه اگر از سمعک استفاده کنيد ميزان شنوايي باقي مانده شما کمتر نمي شود و به عبارتي ميزان کم شنوايي شما بيشتر نمي شود.

وزوز يك صدا با منشا داخلي است كه از درون گوش يا سر شنيده مي شود درحالي كه اين صدا منشا خارجي ندارد. در حالی که برخی از مداخلات موجود در حال حاضر در بهبود کیفیت زندگی و کاهش پریشانی روانی ناشی از وزوز گوش مؤثر هستند ، اما روی بلندی صدای وزوز کمترین تأثیر را نشان می دهند.سمعک هاي مخصوص وزوز گوش از سال 2014 معرفي شدند. 

اين سمعک ها به دو صورت وجود دارد. يا صدايي که توليد مي کنند شبيه صداهاي طبيعي مثل صداي باد، صداي باران، صداي موج دريا و غيره است يا نوع دوم که بهترين نوع سمعک براي درمان وزوز گوش است و صدایی  که به اصطلاح نوعي صداي ساختگي است تولید می کند که که سبب مي شود قسمت عمده مغز تحريک شود. اين نوع صدا سبب مي شود مغز صداي وزوز گوش را فراموش کند و بعد از مدتي بيمار ديگر صداي وزوز را نمي شنود. 

سمعک هاي مخصوص درمان وزوز گوش اين قابليت را دارند دقيقا صدايي که در گوش بيمار ايجاد وزوز کرده است را شبيه سازي کند. سمعک هاي وزوز گوش در تمامي برندهاي سمعک وجود دارد و معمولا قيمت آنها از 4 الي 7 ميليون مي باشد. سمعک هاي مخصوص وزوز گوش در انواع مدل هاي پشت گوشي، داخل گوشي و نامرئي وجود دارند و معمولا جز جديدترين و به روز ترين سمعک ها محسوب مي شوند.

خرید سمعک مقوله ای مهم و حساس است. شما نمی توانید از هر جایی یک سمعک مطمئن خریداری کنید که برای شما کارایی کافی را داشته باشد. سمعک برای هر فرد باید متناسب با کم شنوایی و نیاز های او تنظیم شود پس باید تحت نظر متخصص انجام شود.

شما ابتدا باید به یک کلینیک شنوایی و سمعک مراجعه کنید تا متخصص شنوایی با انجام آزمون ادیومتری وضعیت شنوایی و با آزمون های گفتاری میزان تشخیص و درک کلمات شما را می سنجد. 

متخصص شنوایی براساس نوع و میزان کم شنوایی به شما مشاوره لازم در مورد موارد زیر لزوم استفاده از سمعک ،انواع مختلف سمعک های داخل گوشی ، پشت گوشی  ، پشت گوشی ریک و نامرئی ، برند های سمک وکشور های سازنده شان: دانمارک ( اتیکن ، ریساند ، اینترتون ، ویدکس )-آلمان ( زیمنس یا سیگنیا ، هانساتون ، A & M ، رکستون ، ادیو سرویس )-سوئیس ( برنافن ، فوناک )-آمریکا و کانادا ( استارکی ، سونیک ، بلتون ، یونیترون )، انواع سمعک های آنالوگ ، دیجیتال ، هوشمند و وایرلس ، قیمت سمعک ها، فناوری ها و قابلیت های سمعک را به شما می دهد.

بعد از انتخاب نوع سمعک متخصص شنوایی از گوش شما با خمیر مخصوص قالب می گیرد و قالب را برای ساخت به لابراتور ارسال می کند. در این مرحله شما باید برای سفارش سمعک و قالب خود بیعانه ای را پرداخت کنید.

آماده شدن قالب و سمعک 3 تا 7 روز طول می کشد و بعد از آن با انجام هماهنگی های لازم شما مجددا به کلینک مراجعه می کنید و متخصص شنوایی سمعک را به وسیله سیستم کامپیوتری روی گوش شما تنظیم می کند.

در این مرحله شما باید هزینه کامل سمعک را بپردازید. شما باید بدانید که بیمه ها مقداری از هزینه سمعک را پرداخت می کنند. شما می توانید با کلینیک تماس بگیرید و از مبلغی که بیمه تان برای خرید سمعک می پردازد مطلع شوید. در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا شما می توانید هزینه سمعک را به صورت اقساط پرداخت کنید.

از این پس تجربه ی شما از شنیدن متفاوت خواهد بود و مدتی طول خواهد کشید تا شما به این وضعیت جدید عادت کنید.

شما 7 روز مهلت دارید تا از سمعک استفاده کنید و در صورت ناراضی بودن از سمعک آن را برگردانید.

تمامی سمعک هایی که از طریق متخصص شنوایی و از شرکت های معتبر تهیه می شوند دارای 2 سال گارانتی هستند. این گارانتی فقط شامل موارد شکستگی و آب خوردن نمی شود.

حدود یک ماه زمان می برد تا شما به صدای سمعک تان عادت کنید. اگر در این مدت از صدای سمعک خود راضی نبودید مجددا به کلینیک مراجعه می کنید و متخصص شنوایی سمعک را دوباره برای شما تنظیم می کند.

گارانتی بین المللی سمعک نیز به معنی انجام خدمات شامل تعمیرات یا تنظیمات سمعک در سایر کشورها نیز قابل ارائه می باشد.

در تمام مدل های سمعک، گارانتی سمعک برای تمام قطعات وجود دارد و مدت زمان گارانتی سمعک به مدت 2 سال می باشد. در سمعک های رده یک یا برند معتبر مدت زمان گارانتی سمعک 2 سال می باشد اما در سمعک ها یا برندهای درجه 2 مدت زمان گارانتی سمعک 1 سال می باشد.

گارانتی سمعک به طور کلی شامل خرابی یا مشکلاتی از سمعک می باشد که فرد استفاده کننده از سمعک در آن نقشی نداشته باشد، به این معنی که خرابی سمعک توسط عوامل زیر ایجاد نشده باشد نظیر: ضربه خوردن سمعک، آب خوردن سمعک، شکسته شدن در باتری سمعک، قرار گرفتن باتری در سمعک، ورود اجسام تیز در رسیور یا میکروفون سمعک و… .

سمعک های هوشمند انواع مختلفی دارند که در انها تکنولوژی های متفاوتی تعریف و تعبیه شده است.

این تکنولوژی ها همگی برای بهبود کیفیت صدای دریافتی توسط کاربر سمعک و نیز افزایش راحتی استفاده از آن هاست.

براساس این تکنولوژی ها قیمت سمعک های هوشمند متفاوت است.

که هرچه مدل بالاتر رود تعداد کانال سمعک، قدرت کاهش سر و صدای مزاحم محیط و وضوح صدای آن بیشتر می شود.

اگر بخواهيم به طور كلي محدوده قيمت سمعک ها را براي شما شرح دهيم قيمت سمعک ها بشرح زير است:

 سمعک هاي آنالوگ و قابل برنامه ريزي :به طور معمول قيمتشان از 1 ميليون تا 1.5 ميليون مي باشد

سمعک هاي ديجيتال:به طور معمول قيمتشان از 2 ميليون تا 4 ميليون مي باشد

سمعک هاي هوشمند:به طور معمول قيمتشان از 4 ميليون تا 20 ميليون مي باشد.

در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا تمام ارزیابی های مربوط به شنوایی در کودکان و بزرگسالان انجام می شود و تیمی مجرب سمعک مناسب را تجویز و تنظیم می کند.

جلسه مشاوره و تست سمعک رایگان است وامکان خرید قسطی سمعک فراهم است.

در این کلینیک تمامی سمعک های دیجیتال ، هوشمند و ایرلس در انواع مختلف داخل گوشی، پشت گوشی و نامرئی از انواع برندهای موجود تجویز و تنظیم می شود. 

تعمیر انواع سمعک های برند های مختلف در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا انجام می شود.تابناک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: