کد خبر: ۲۴۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 10
۵۰۰ هزار اهداکننده مستمر در حال حاضر در کشور وجود دارد که هیچ‌گاه نیازمندان به خون را فراموش نمی‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :۵۰۰ هزار اهداکننده مستمر در حال حاضر در کشور وجود دارد که هیچ‌گاه نیازمندان به خون را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر حاجی بیگی روز سه‌شنبه در آیین معرفی مدیرکل انتقال خون استان سمنان در سالن اجتماعات این اداره کل، شاخص اهدای خون در کشور را ۲۷ در یک هزار نفر عنوان و بیان کرد: ۲.۶ نفر از ایرانیان سالانه خون اهدا می‌کنند.

وی اقبال مردم کشور به اهدای خون را بسیار مطلوب خواند و تاکید کرد: رتبه نخست اهدای خون منطقه با همیاری و نوع‌دوستی هموطنان به ایران تعلق دارد و اهدای خون یک فرهنگ و امر ایثارگرانه است و این امر از زمان جنگ تحمیلی در میان مردم ایران نهادینه و با رشد هشت برابری مواجه شد.

به گفته وی در ۶ ماه اول امسال یک میلیون و ۸۲۴ هزار واحد خون و فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسمای خون در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

نقش بی‌بدیل سمنانی‌ها در تامین خون کشور

وی گفت: مردم نوع‌دوست استان سمنان در سال گذشته ۳۶ هزار واحد خونی به مراکز اهدای خون استان‌های دیگر و شبکه ملی خون‌رسانی کشور کمک کردند.

وی تاکید کرد: ایثارگری مردم استان سمنان سبب توزیع ۲۶ هزار واحد خون و فرآوده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز مورد نیاز این استان و ۳۶ هزار واحد به استان‌های نیازمند دیگر کشور شد.

سخنگوی انتقال خون کشور با اشاره به اینکه میانگین سنی اهداکنندگان خون در سمنان ۳۷ سال است، اضافه کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.

در این آیین وحید بغدادی به عنوان مدیرکل انتقال خون استان سمنان معرفی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: