کد خبر: ۲۴۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 10
تنها افرادی که به ماده غذایی تخم‌مرغ آلرژی شدید دارند یا بدنشان نسبت به تزریق واکسن حساس است نمی‌توانند واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، در غیر این صورت تزریق واکسن آنفلوانزا هیچ گونه مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تنها افرادی که به تخم‌مرغ یا تزریق واکسن حساسیت دارند نمی‌توانند واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

به گزارش شفا آنلاین، حسین عرفانی  درخصوص ممنوعیت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بزرگسال در برخی از مناطق دنیا اظهار کرد: تنها افرادی که به ماده غذایی تخم‌مرغ آلرژی شدید دارند یا بدنشان نسبت به تزریق واکسن حساس است نمی‌توانند واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، در غیر این صورت تزریق واکسن آنفلوانزا هیچ گونه مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا برای جمعیت زیر ۶ ماه نباید تزریق شود و غیر این، تمام افراد حتی گروه‌های هدف و زنان باردار می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای یا در مواجهه با بیماران هستند به آن‌ها توصیه می‌شود واکسن آنفلوآنزا را حتماً تزریق کنند، اما برای سایر افراد ضرورتی جهت تزریق این واکسن وجود ندارد.

عرفانی گفت: ممنوعیت تزریق واکسن آنفلوآنزا ویژه افراد بزرگسال به هیچ وجه درست نیست و هیچ منعی در زمینه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بزرگسال وجود ندارد.

او یادآوری کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم آمریکا واکسن آنفلوآنزا را تزریق می‌کنند و بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی، کشور‌ها باید هر سال میزان پوشش واکسیناسیون آنفلوآنزا را افزایش دهند تا تعداد بیشتری از جمعیت خود را تحت پوشش این نوع واکسن قرار دهند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: وقتی که زنان باردار، بیماران مزمن قلبی، بیماران ریوی، کلیوی، کبدی و افراد مبتلا به عارضه‌های عصبی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق می‌کنند، نشان می‌دهد که این واکسن هیچ مشکلی برای افراد بزرگسال ایجاد نمی‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: