کد خبر: ۲۴۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 09
قرار گرفتن تحت تأثیر رسانه‌های جمعی مورد بسیار مهمی است و بیشتر به این مسئله دامن می‌زند به طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با تبلیغات فضای مجازی یا وب‌سایت‌های اینترنتی که مکمل‌ها و عمل‌های جراحی لاغری را تبلیغ می‌کنند، مواجه نشده باشد
شفا آنلاین>سلامت>مانکن شدن از جمله مباحث بسیار حائز اهمیتی است که امروزه اکثر خانم‌ها با آن درگیر هستند. انجام عمل‌های جراحی زیبایی مثل برداشتن چربی، پیکرتراشی و لیپوساکشن و... به اپیدمی تبدیل شده و هزینه هنگفتی نیز بر دوش افراد خواهان این عمل‌های جراحی می‌گذارد.

به گزارش شفا آنلاین، قرار گرفتن تحت تأثیر رسانه‌های جمعی مورد بسیار مهمی است و بیشتر به این مسئله دامن می‌زند به طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با تبلیغات فضای مجازی یا وب‌سایت‌های اینترنتی که مکمل‌ها و عمل‌های جراحی لاغری را تبلیغ می‌کنند، مواجه نشده باشد.

خیلی وقته باشگاه میای؟
- آره.
- می‌خوای توی کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه رو بگیری؟
- آره. مگه میشه؟ چطوری؟ منم می‌خوام مانکن بشم. باربی بشم. اما نمی‌دونم چی‌کار کنم.
- وا مگه نمی‌دونی؟ من این مکمل‌های لاغری رو به همه معرفی کردم.
- چه خوب، میشه منم از این‌ها استفاده کنم؟
- آره. بیا بریم تو رختکن تا در مورد نحوه استفاده‌اش برات توضیح بدم...»

این تنها بخش کوچکی از مکالمه‌ای است که در برخی باشگاه‌های زنانه در میان خانم‌ها رد و بدل می‌شود و البته، امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که جمله «راه‌های کاهش وزن با مصرف دارو‌ها و مکمل‌ها مضر است» به گوشش نخورده باشد.

تب باربی- مانکن شدن از جمله مباحث بسیار حائز اهمیتی است که امروزه اکثر خانم‌ها با آن درگیر هستند. انجام عمل‌های جراحی زیبایی مثل برداشتن چربی، پیکرتراشی و لیپوساکشن و... به اپیدمی تبدیل شده و هزینه هنگفتی نیز بر دوش افراد خواهان این عمل‌های جراحی می‌گذارد. جدا از عوامل مذکور، مراجعه به افراد غیرمتخصص در زمینه رژیم و تجویز مکمل‌های لاغری را می‌توان از جمله مسائلی دانست که به این موضوع بیشتر دامن می‌زند.

بعضاً در مواد تشکیل‌دهنده این مکمل‌ها دیده می‌شود که از مواد مخدر هم استفاده شده است. مشاوره گرفتن از افراد غیرمتخصص باعث می‌شود افرادی که تحت تأثیر توصیه آن‌ها قرار گرفته‌اند، دچار آسیب‌هایی جدی مثل از دست دادن یکی از اعضای بدن خود شده‌اند. بیشتر هم کبد در معرض این گونه آسیب‌هاست. حتی ممکن است فرد با استفاده از این قبیل مکمل‌های لاغری سطح هوشیاری حیاتی‌اش را از دست داده و زندگی نباتی پیدا کند.

شایان ذکر است این مسئله یا به تعبیری بهتر معضل اجتماعی بیشتر خانم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عوامل مختلفی نیز در امر ترویج تب باربی شدن و یا خوش‌اندامی در میان افراد جامعه تأثیرگذار است. عواملی همچون کمبود اعتماد به نفس، توجه بیش از حد به ظاهر، قرار گرفتن تحت تأثیر رسانه‌های جمعی، عدم آگاهی و یا تمایل به گرفتن سریع نتیجه در کوتاه‌ترین زمان.

در میان عوامل ذکر شده، قرار گرفتن تحت تأثیر رسانه‌های جمعی مورد بسیار مهمی است و بیشتر به این مسئله دامن می‌زند به طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با تبلیغات فضای مجازی یا وب‌سایت‌های اینترنتی که مکمل‌ها و عمل‌های جراحی لاغری را تبلیغ می‌کنند، مواجه نشده باشد. افراد با مشاهده سلبریتی‌ها در فیلم‌ها تحریک شده و به همسان‌سازی خود با آن‌ها رو می‌آورند، اما باید به این نکته نیز توجه شود که آن‌ها از شرایط و امکانات بخصوصی برخوردار بوده و مهم‌تر اینکه همیشه در معرض دید عموم هستند. اما نکته مهم‌تر این است که افرادی که از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند و به حرف و توصیه دیگران گوش می‌دهند تا ضعف‌های خود را جبران یا مخفی کنند در زمینه لاغری اندام دچار مشکل می‌شوند.

فرجام سخن اینکه مراجعه به افراد غیرمتخصص و تجویز و مصرف دارو‌های مخرب که هیچ کنترل و نظارتی روی آن‌ها صورت نگرفته است، باعث می‌شود افراد در ابتدا از آن جایی که سریع به نتیجه می‌رسند و ماحصل آن را در کاهش وزن خود مشاهده می‌کنند ترغیب به مداومت استفاده از این نوع مکمل‌ها شوند، اما از این موضوع غافل هستند که به این چیز‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند.

بهترین راهکار برای این افراد این است که برای کاهش وزن به افراد متخصص تغذیه مراجعه کنند و با به‌کارگیری صحیح دستور‌های رژیم غذایی و مکمل‌های دارویی که پزشک آن را تجویز می‌کند به وزن ایده‌آل خود دست پیدا کنند. فراموش نکنیم بهترین و سالم‌ترین راه برای رسیدن به کاهش وزن ورزش کردن است. پزشکان در این باره توصیه می‌کنند با پیاده‌روی روزانه ۳۰ دقیقه، افراد می‌توانند سلامت جسمی و روانی خود را تضمین کنند.روز نامه جوان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: