کد خبر: ۲۴۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 08
در ۶ ماهه او سال تعداد ۵۵ هزار نفر به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز جراحی محدود مراجعه کرده اند؛ این موضوع در حالی است که در سال ۹۷ حدود ۷۰ هزار گردشگر سلامت جهت درمان جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور شده‌ بودند
شفا آنلاین>سلامت>هاشم‌زاده گفت: در ۶ ماهه اول سال ۵۵ هزار گردشگر سلامت جهت درمان به کشور مراجعه کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت با اشاره به موضوع گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از راه‌های کسب درآمد و ارزآوری در میان تمام کشور‌ها محسوب می‌شود، اما متاسفانه ایران دیر‌تر از کشور‌های مدعی برنامه ریزی در این خصوص را در کشور شروع کرده است.
 
رئیس اداره گردشگری سلامت ادامه داد: در ۶ ماهه او سال تعداد ۵۵ هزار نفر به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز جراحی محدود مراجعه کرده اند؛ این موضوع در حالی است که در سال ۹۷ حدود ۷۰ هزار گردشگر سلامت جهت درمان جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور شده‌ بودند.
 
هاشم زاده ادامه داد: شرکت‌های تسهیل‌گر در زمینه پوشش شکاف بین مراکز درمانی و گردشگران سلامت در ایران راه اندازی شده است که این شرکت‌ها می‌توانند دست سوء استفاده کنندگان در حوزه پذیرش بیماران بین‌المللی را کوتاه کنند. فعالیت افراد سودجو در این زمینه می‌تواند با ارائه خدمات نا‌مناسب وجهه پزشکی کشورمان را در میان مردم دنیا خدشه دار کند.

او تاکید کرد: هر گردشگر سلامت بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار جهت دریافت خدمات بهداشتی- درمانی ارز نصیب کشور می‌کند.
 
رئیس اداره گردشگری سلامت بیان کرد: متاسفانه ما برنامه‌ریزی خاصی در زمینه آموزش و تربیت نیرو‌های شاغل در گردشگری سلامت انجام نداده‌ایم، این در حالی است که کشور‌هایی مانند هند و ترکیه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند.
 
هاشم زاده گفت: کشور هند علاوه بر آموزش نیرو‌های شاغل در زمینه جذب بیماران بین المللی رشته‌هایی مانند MBA را در دانشگاه‌های خود راه اندازی و دانشجو‌های بین‌المللی نیز جذب کرده‌ است.

او یاد آوری کرد: بعد از انجام بازرسی‌های کارشناسی و ارزیابی‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تعداد ۸۴ بیمارستان و مرکز جراحی مجوز جذب گردشگران سلامت را به دست آورده‌اند و ۲۲ شرکت تسهیل‌گر دارای مجوز از وزارت بهداشت در زمینه پذیرش بیماران بین‌المللی هستند.
 
رئیس اداره گردشگری سلامت افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی تا به امروز بیماران بین المللی بیشتر از کشور‌های: افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان، عمان، بحرین، کویت، ترکمنستان، هند و قطر بوده که به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی کشور مراجعه کرده و بیشتر به دلیل بیماری‌های زنان، جراحی ارتوپدی، بیماری‌های قلبی، اورولوژی، جراحی، چشم، بیماری‌های عفونی، جراحی‌های عمومی، جراحی‌های بینی و بیماری‌های غیر جراحی تحت درمان قرار گرفته‌اند. در این میان گردشگران سلامت بیشتر به شهر‌های تهران، قم، مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، سمنان، ارومیه و لار مراجعه کرده‌اند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: