کد خبر: ۲۴۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 07
انجام ارزیابى وسع و تعیین دهک هاى درآمدى و استعلام از پایگاه رفاه ایرانیان بر عهده وزارت رفاه است و این وزارتخانه متعهد شده بود که ظرف یک ماه پاسخ استعلام سازمان بیمه سلامت براى تعیین دهک هاى درآمدى را بدهد
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه گفت: اجراى پوشش اجبارى بیمه سلامت منوط به ارزیابى وسع و اعلام دهک‌هاى درآمدى به سازمان است، اما تاکنون دهک‌هاى درآمدى از طرف وزارت رفاه به صورت شفاف به این سازمان اعلام نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، عباس نادریان استاد دانشگاه، درباره اجراى مصوبه دولت مبنى بر اجراى پوشش اجبارى بیمه سلامت و ارزیابى وسع افزود: انجام ارزیابى وسع و تعیین دهک هاى درآمدى و استعلام از پایگاه رفاه ایرانیان بر عهده وزارت رفاه است و این وزارتخانه متعهد شده بود که ظرف یک ماه پاسخ استعلام سازمان بیمه سلامت براى تعیین دهک هاى درآمدى را بدهد.

وى ادامه داد: اطلاعاتى که پس از یک ماه در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته، بسیار ناقص است. در این اطلاعات به هیچ عنوان دهک‌هاى درآمدى مشخص نیست و اگر دهکهاى درآمدى مشخص نباشد، نمى‌دانیم چه کسانى باید از یارانه دولت براى حق بیمه استفاده کنند.

نادریان بیان کرد: پس از پیگیرى‌هاى فراوان ما مبنى بر ناقص بودن اطلاعات، مسؤولان مربوطه در وزارت رفاه به صورت تلفنى به همکاران ما در سازمان بیمه سلامت اعلام کردند که فقط دهک‌هاى ٨ و ٩ و ١٠ را مشخص کرده‌اند. در حالى که بر اساس آیین نامه، دهک‌هاى ٥ تا ١٠ باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وى اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت به وزارت رفاه اعلام کرده که باید دهک‌هاى درآمدى به صورت شفاف و مشخص اعلام شود. به ویژه تعیین دهک اول تا چهارم براى برخوردارى از یارانه دولت جهت پرداخت حق بیمه براى سازمان بیمه سلامت بسیار مهم است.

این صاحب نظر حوزه بیمه گفت: این در حالى است که آیین نامه با تاخیر فراوان در ١٣ آبان ٩٨ با حضور معاون اول رییس جمهور اجرایى و زیرساخت هاى الکترونیکى و آمادگى لازم براى اجراى پوشش بیمه اجبارى سلامت در سازمان بیمه سلامت با تلاش فراوان تا آبان ماه آماده شد.

وى بیان کرد: در حال حاضر تعدادى از افراد فاقد پوشش بیمه براى تحت پوشش قرار گرفتن در سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان ثبت نام کردند و وزارت رفاه باید این دهک‌ها را به ما اعلام کند تا در حق مردم اجحاف نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: