کد خبر: ۲۴۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 06
اگر شما به‌طور معمول به اضطراب دچار می‌شوید، استفاده از دارو تنها راه درمان افراد نخواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>اگر به‌طور معمول دچار اضطراب می‌شوید استفاده از دارو تنها راه درمان افراد نیست و برای رفع آن باید تغییراتی در رفتار‌های روزمره ایجاد شود.

به گزارش شفا آنلاین، اگر شما به‌طور معمول به اضطراب دچار می‌شوید، استفاده از دارو تنها راه درمان افراد نخواهد بود.

برای رفع اضطراب می‌بایست از طریق مراقبت‌هایی در طول روز به آرام کردن ذهن و کاهش استرس بپردازید که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

تحرک داشته باشید

ورزش بخش مهمی از سلامت جسم و روح انسان است و تداوم آن می‌تواند احساس اضطراب شما را کاهش دهد. سعی کنید هفته‌ای سه تا پنج دقیقه ورزش کنید. نکته‌ای که باید در این خصوص به آن توجه کنید این است که برای مؤثر بودن ورزش می‌بایست تمریناتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

خواب خوشی داشته باشید

هم کمیت و هم کیفیت یک خواب خوب دارای اهمیت است. پزشکان توصیه می‌کنند به‌طور متوسط ۸ ساعت بخوابید. اگر اضطراب خوابیدن را برای شما سخت کرده سعی کنید روال منظمی را برای به خواب رفتنتان در پیش بگیرید:

- سعی کنید با برنامه بخوابید

- از راحت بودن رخت‌خوابتان اطمینان حاصل کنید

- دمای هوای اتاق خوابتان را خنک نگه دارید

از مصرف کافئین بکاهید

سعی کنید خوردن موادغذایی کافئین‌دار را کاهش و یا از خوردن آن‌ها پرهیز کنید. به‌خاطر داشته باشید که تنها قهوه دارای کافئین نیست، قرص‌های رژیمی، دارو‌های سردرد، شکلات و چای از جمله مواد کافئین‌دار هستند.

برای زمان نگرانی‌تان برنامه‌ریزی کنید

پزشکان توصیه می‌کنند ۳۰ دقیقه در روز را به فکر کردن درباره نگرانی‌ها و آنچه باعث آزار شما می‌شود اختصاص دهید. تلاش کنید هر روز در یک زمان مشخص این جلسه نگرانی را برگزار کنید و به این موضوع متمرکز باشید که چه چیزی می‌تواند باعث نگرانی شما شود.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق این پیام را به مغز شما ارسال می‌کند که همه چیز خوب است. این کار به آرامش ذهن و بدن شما کمک می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه از این فعالیت، بر روی سطح صاف دراز بکشید و یک دست خود را روی شکم و یک دست دیگر خود را روی سینه خود قرار دهید. به آرامی نفس بکشید و از این موضوع اطمینان کسب کنید که شکم شما به اندازه کافی کمی بزرگ شده بعد نفستان را به مدت یک ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی هوا را خارج کنید.

افکار خود را مدیریت کنید

سعی کنید افکار منفی را به مثبت تبدیل کنید. خود را با نگرانی‌هایتان روبه‌رو کنید. تکرار این کار باعث می‌شود در زمان مواجهه با آن بهتر با آن برخورد کنید.
برچسب ها: اضطراب ، کافئین ، ورزش ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: