کد خبر: ۲۴۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 06
با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا، رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ضروری است. بیماری آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیر و عامل آن ویروس‌های آنفلوآنزا است
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی پرستاری سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه کرد رعایت یک متر فاصله با دیگران در مراودات روزانه را داشته باشند تا یک گام به سمت بهبودی خود و سلامت جامعه بردارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر  فاطمه ویزشفر عضو هیات علمی پرستاری سلامت جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) روز جمعه  رعایت موازین بهداشتی را بهترین راهکار مبارزه با بیماری آنفلوآنزا دانست و گفت: با توجه به شروع فصل سرما و  شیوع بیماری آنفلوآنزا، رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ضروری است. بیماری آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیر و عامل آن ویروس‌های آنفلوآنزا است.

وی افزود: این بیماری در تمامی طول سال رخ می‌ دهد، اما اغلب بیشترین زمان شیوع آن در ماه‌ های سرد سال و اوج آن در پاییز و زمستان است.

عضو هیات علمی پرستاری سلامت جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) مهمترین نشانه های ابتلا به آنفلوآنزا را تب و لرز، سرفه، درد گلو، بی حالی، دردهای عضلانی و مفصلی، آب ریزش از بینی یا گرفتگی بینی دانست و گفت: ویروس‌های آنفلوآنزا به طور عمده از ذرات ریز تنفسی آلوده در هوا و با سرفه و عطسه کردن فرد بیمار منتقل می ‌شود.

این پزشک دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با رعایت و انجام اقدامات پیشگیرانه  می‌توان از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا پیشگیری کرد ، هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانیم.دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوییم.اگر علایم آنفلوآنزا داریم دست کم یک متر از سایر افراد فاصله بگیریم. هنگام بیماری از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنیم.

ویزشفر در ادامه گفت: اگر علائم آنفلوآنزا داریم در خانه بمانیم، استراحت کنیم، مایعات گرم مصرف کنیم و از حضور در محل کار یا مکان ‌های پرجمعیت خودداری کنیم.در صورتی که علائم بیماری شدت یافت، به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک مراجعه کرده و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنیم.

بر اساس آمارهای موجود امسال تاکنون این بیماری جان ۱۲ نفر را در استان فارس گرفته است و حدود نیمی از این افراد در نیمه اول سال به بیماری آنفلوانزا مبتلا بودند،بیشتر افراد جانباخته در استان فارس سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای همانند دیابت و آسم بوده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: