کد خبر: ۲۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 04
برخي افراد فکر مي‌کنند بدون اينکه تغييري در رژيم غذايي خود ايجاد کنند، مي‌توانند با پرداخت هزينه، ماهانه از اين نوع دستگاه‌ها استفاده کرده و اضافه وزن خود را از بين ببرند، درحاليکه اين تصوري اشتباه است
شفاآنلاین>سلامت>در بازار آشفته درمان چاقي، آوازه دستگاه‌هايي که بعضي‌ها به غلط آن را به اسم «کمک لاغري» مي‌شناسند پيچيده است، اما اين دستگاه‌ها غالبا با انجام ماساژهايي به شکل علمي، فقط باعث کاهش سايز شده و کسي را لاغر نمي‌کند.

اما گاهي اوقات مي‌شنويم که افراد به غلط دستگاه‌هايي که به اسم کمک لاغري است به‌عنوان جايگزين براي برنامه کاهش اضافه وزن استفاده مي‌کنند. 

برخي افراد فکر مي‌کنند بدون اينکه تغييري در رژيم غذايي خود ايجاد کنند، مي‌توانند با پرداخت هزينه، ماهانه از اين نوع دستگاه‌ها استفاده کرده و اضافه وزن خود را از بين ببرند، درحاليکه اين تصوري اشتباه است.مردم بايد آگاه باشند که اين دستگاه‌ها فقط مي‌توانند تاثير کمکي داشته باشند و بيشتر هم براي چاقي‌هاي موضعي و سلوليت‌ها موثر هستند.

اما موضوع اضافه وزن بايد با رفع مسائل فردي و اجتماعي که باعث ايجاد اضافه وزن شده‌اند حل شود.شيوه زندگي سالم يادگرفتني و تمرين کردني است، يکي دو روزه حاصل نمي‌شود و به متخصصاني نياز دارد که فرد را به سمت سبک زندگي سالم هدايت کنند، بيشترين شاخصي که در سال‌هاي اخير براي ارزيابي وزن افراد از آن استفاده شده شاخص نمايه توده بدن است و سنجش وضعيت وزن افراد به تناسب قد آنان روشي بوده که متخصصان تغذيه براي ارزيابي وضعيت وزن آنان مورد استفاده قرار مي‌دهند.

 مطالعاتي که در کشورهاي مختلف انجام شده نشان داده که وقتي وزن فرد نسبت به قد، از حدي بالاتر مي‌رود احتمال بروز بسياري از بيماري‌ها در وي افزايش مي‌يابد، به همين دليل علم پزشکي توصيه مي‌کند نمايه توده بدني افراد به‌خصوص در سنين بزرگسالي يعني از 20 تا 65 سالگي در محدوده بين 19 تا کمتر از 25 قرار مي‌گيرد، وقتي که به هر دليلي مقدار انرژي که دريافت مي‌کنيم از مقدار کالري و انرژي که در اثر فعاليت مصرف مي‌کنيم بيشتر باشد، مکانيسم بدن کالري‌هاي اضافي را به‌صورت چربي ذخيره مي‌کند.

البته کم‌وزني نيز همچون اضافه وزن تهديدي براي سلامتي محسوب مي‌شود اما گاهي اوقات آنقدر نگراني براي اضافه وزن وجود دارد که فراموش مي‌شود کم‌وزني نيز يک عارضه براي سلامت بدن است و هر دوي اينها به‌عنوان سوءتغذيه شناخته مي‌شوند. بنابراين تعادل بين آنچه که مي‌خوريم و انرژي که مصرف مي‌کنيم مي‌تواند يک وزن سالم را براي ما ايجاد کند.آرمان ملی 

نسرین امیدوار 


عضو هیات علمی دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: