کد خبر: ۲۴۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
بحث قیمت‌گذاری کلی داروها به عهده سازمان غذا و دارو و کمیته قیمت گذاری است و نظارت عالیه‌ای بر این موضوع وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>عضو اتحادیه واردکنندگان دارو درباره تخلف شرکت‌هاى دارویى مبنی بر فروش داروهاى ژنریک با قیمت داروهاى برند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفا آنلاین، مجتبی بوربور عضو اتحادیه واردکنندگان دارو در برنامه رادیویی تهران کلینیک در رابطه با قیمت داروهای ژنریک گفت: بحث قیمت‌گذاری کلی داروها به عهده سازمان غذا و دارو و کمیته قیمت گذاری است و نظارت عالیه‌ای بر این موضوع وجود دارد.

وی درباره خبری درباره تخلف شرکت‌هاى دارویى مبنی بر فروش داروهاى ژنریک با قیمت داروهاى برند گفت: با بررسى‌هایی که انجام دادم این خبر در سال ۹۶ بیان شده بود و باز هم انتشار پیدا کرده است هر چند این موضوع بعید است که فراگیر باشد و ممکن است در موارد محدود اتفاق افتاده باشد و بازنگری خواهد شد.

بوربور  با بیان اینکه اما همین خبر هم که در سال ٩٦ منتشر شد به این صورت بود که مثلا دارویی با برند اصلی با ارز ۳۳۰۰ و برند زنریک با ارز ۴۲۰۰ قیمت گذاری شده است و دارای ۳۳درصد افزایش قیمت بوده گفت: این موضوع با توجه به تاریخ قیمت گذاری رخ داده ؛ اگر دارویی با برند خاصی در حال اتمام باشد، احتمال اینکه برندهای ژنریک و اصلی با قیمت‌های تقریبا یکسان عرضه شوند وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت و اثر بخشی داروها گفت: سازمان غذا و دارو یک کیفیت کمی و کیفی را درباره نظارت بر چرخه داروها را بر عهده دارد و قوانین کیفیتی به شدت رعایت می‌شود.

وی در ادامه افزود: ممکن است گاهی برخی بیماران نسبت به داروها واکنش جدیدی نشان دهند و از این نظر ناراضی باشند.

بوربور بیان کرد: حمایت از بحث صنعت کشور بحث کلی و درستی خواهد بود اما اینکه کلاً واردات نباشد درست نیست؛چون موضوع کیفیت امری انتخابی برای پزشک و بیمار است ما حتی هزینه برخی داروهای تولید داخلی از داروهای وارداتی بیشتر است و چه بسا برخى از داروهای وارداتى  هزینه‌شان کمتر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: