کد خبر: ۲۴۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی نقش مهمی در کنترل دیابت نوع دو بازی می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان آمریکایی در بررسی‌های خود تاکید کردند که استفاده از گوشی‌های هوشمند پیش از زمان خواب می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی نقش مهمی در کنترل دیابت نوع دو بازی می‌کنند.

کارشناسان سلامت همواره تاکید کرده‌اند داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در کنار حرکات ورزشی به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند اما لازم است عدم استفاده از گوشی‌های هوشمند پیش از زمان خواب نیز به این فهرست اضافه شود.

به گفته متخصصان دیابت نوع دو باعث می‌شود که بدن، کنترل میزان قند موجود در خون را از دست بدهد. استفاده از گوشی‌های هوشمند یا تبلت یک ساعت پیش از خوابیدن در افزایش ناگهانی سطح قند خون نقش دارد.

این بررسی نشان می‌دهد افزایش ناگهانی قند خون به دلیل قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی ناشی از تجهیزات الکترونیکی پیش از خوابیدن است. قرار گرفتن در معرض نور در شب پیامدهای جدی برای سلامتی به همراه دارد و این درحالیست که برخی افراد تصور می‌کنند قرار گرفتن در معرض این نوع نور در برخی شرایط بی‌خطر است.

به گفته محققان آمریکایی ساعت طبیعی بدن بر اساس دوره زمانی ۲۴ ساعته عمل می‌کند. هرچند زمانیکه مغز هنگام شب در معرض نور قرار می‌گیرد ساعت زیستی بدن مختل شده و روند به خواب رفتن با مشکل روبرو می‌شود. همچنین شرایط فوق تغییراتی را در بدن به همراه دارد که موجب بالا رفتن قند خون می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: