کد خبر: ۲۴۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
برای اولین بار در آمریکاصورت گرفت:
قلب اهدایی از نظر فنی از اهداکننده مبتلا به مرگ مغزی که قلب وی همچان ضربان دارد، گرفته می‌شود تا از مرگ سریع این بافت جلوگیری شود
شفا آنلاین>سلامت>جراحان آمریکایی برای اولین بار در این کشور موفق شدند که قلب یک اهداکننده فوت شده را که گردش خون در بدنش متوقف شده بود، به فرد دیگری پیوند بزنند.

به گزارش شفا آنلاین، قلب اهدایی از نظر فنی از اهداکننده مبتلا به مرگ مغزی که قلب وی همچان ضربان دارد، گرفته می‌شود تا از مرگ سریع این بافت جلوگیری شود. اما اکنون محققان بیمارستان دوک در آمریکا موفق شده‌اند که با استفاده از روشی به نام «پرفیوژن گرم» خون را دوباره به یک قلب مرده بازگرداندند. پروفیوژن گرم روشی برای زنده‌سازی اعضای بدن با خون، اکسیژن و الکترولیت است.

از این روش برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در انگلیس استفاده شد و اکنون بیمارستان دوک اولین بیمارستان در آمریکاست که موفق شده است قلب یک اهداکننده فوت شده را به بدن فرد دیگر پیوند بزند. استفاده از این رویه می‌تواند جان هزاران نفر را که در انتظار پیوند قلب به سر می‌برند، نجات دهد.

قلب انسان برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ در آفریقای جنوبی پیوند زده شد. یک سال بعد پزشکان دانشگاه استنفورد اولین پیوند قلب را در آمریکا انجام دادند. تا سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از سه هزار و ۴۰۰ پیوند قلب در سراسر آمریکا انجام شده است.

پیوند قلب اکنون عملی نسبتا شایع است اما کمبود مداوم ارگان‌ها - قلب و سایر اندام‌ها مانند کبد، ریه و کلیه برای اهدا در آمریکا و جهان وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: