کد خبر: ۲۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
در اولین جلسه کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی که با حضور اعضای کمیته مذکور از سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، حوزه وزارتی، مرکز حراست و معاونت آموزشی وزارت متبوع در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد مسائل و موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت
شفاآنلاین>سلامت>در اولین نشست کمیته رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی، پیشنهاد راه اندازی سیستم اطلاعات یکپارچه برای نظارت بر فرایند پذیرش و تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور مطرح شد.

به گزارش شفاآنلاین،معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام خبر برگزاری اولین نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی، گفت: در این نشست پیشنهاد شد سیستم یکپارچه اطلاعات دانشجویان ورودی به دانشگاهها به نحوی طراحی شود که برای سازمان سنجش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسترس باشد. وی افزود این تمهید می تواند تا حد زیادی به شفاف سازی ورودی های دانشگاه ها و نظارت بر فرایند پذیرش و تحصیل در دانشگاههای سراسر کشور کمک کند.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در اولین جلسه کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی که با حضور اعضای کمیته مذکور از سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، حوزه وزارتی، مرکز حراست و معاونت آموزشی وزارت متبوع در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان<cure> و آموزش پزشکی تشکیل شد مسائل و موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی می شوند توسط سازمان سنجش کشور به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی و توسط دانشگاه ثبت نام می شود، گفت: کمیته نظارت بر ثبت نام ها در دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تشکیل شده و به مسئولان دانشگاهها هم تاکید شده که مستقیم بر این فرایند نظارت داشته باشند.

وی افزود: برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در فرایند انتقال دانشجویان از خارج از کشور نیز ساز و کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است. این افراد درصورتی که تمام شرایط را داشته باشند، مصاحبه می شوند و صلاحیت علمی ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کلیه مراحل فرایند انتقال خارج به داخل به صورت الکترونیکی و بدون دخالت افراد صورت می گیرد و مدارک تحصیلی زمان دیپلم و زمان دانشجویی فرد در خارج از کشور از وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه استعلام گرفته می شود. پس از طی فرایند مذکور از طریق سامانه های وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از متقاضیان توسط شورای انتقال مصاحبه انجام و در صورت حائز شرایط بودن، به دانشگاهها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: پاسپورت افراد در فرایند مصاحبه بررسی می شود و چنانچه مورد مشکوکی ملاحظه شود از نیروی انتظامی استعلام گرفته می شود.

دکتر لاریجانی گفت: اولین نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی گزارشی از اقدامات کنترلی صورت گرفته درخصوص دانشجویان پذیرش شده از طریق کنکور سراسری، دانشجویان انتقالی از خارج از کشور، نحوه پذیرش و تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی دانشگاههای خارجی و عوامل موثر در این مسیر ارائه گردید و اعضا نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مذکور را ارائه نمودند.

وی افزود: در این نشست پیشنهاد شد جهت هماهنگی بیشتر و بهتر در خصوص دانشجویان ورودی به رشته های علوم پزشکی، زیرساخت اطلاعات یکپارچه دانشجویان ورودی به نحوی طراحی شود که همه اطلاعات این افراد قابل دسترسی برای سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از دیگر موضوعات مطرح در این نشست سخن گفت و عنوان کرد: همچنین مسائلی از قبیل تغییر رشته دانشجویان در برخی از دانشگاههای دولتی و غیردولتی و نحوه مدیریت اینگونه موضوعات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه مذکور به برخورد جدی با هرگونه تخلف و ارائه مدارکی که اصالت آنها مورد تایید مراجع ذی ربط قرار نمی گیرد تاکید شد.

در این جلسه آقای دکتر داودی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی، آقای دکتر مسعودی قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، آقای دکتر همتی معاون حقوقی و امور مجلس، آقای دکتر نوربخش سرپرست بازرسی امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور،‌ آقای دکتر اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی،‌ آقای دکتر اکبری مشاور معاون آموزشی و آقای دکتر عبدالهیان رییس مرکز حراست شرکت داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: