کد خبر: ۲۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
بیماری آنفلوآنزا در استان قزوین تحت کنترل است و هیچ‌گونه کمبود دارویی در استان وجود ندارد، خوشبختانه دارو به‌اندازه کافی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها موجود است؛ مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند
شفاآنلاین>سلامت> معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری در استان قزوین ۷۴ مورد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا بودند که از این تعداد ۴۶ نفر بستری و تحت مراقبت هستند و پنج مورد نیز فوتی داشتیم.

به گزارش شفاآنلاین،منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جلسه بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان قزوین که روز گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در آذرماه ۷۴ مورد مشکوک داشتیم که ۴۶ نفر آن‌ها بستری و تحت مراقبت هستند و خوشبختانه روند بیماری رو به کاهش است، تاکنون پنج نفر فوتی در استان داشتیم که آن‌ها نیز بیماری<Sickness> زمینه‌ای داشتند.

وی افزود: بیماری آنفلوآنزا در استان قزوین تحت کنترل است و هیچ‌گونه کمبود دارویی در استان وجود ندارد، خوشبختانه دارو به‌اندازه کافی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها موجود است؛ مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

بنا بر اعلام دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، حبیبی تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی توسط مردم به‌ویژه در مراکز عمومی، مدارس، فروشگاه‌ها و بانک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، شستن مکرر دست‌ها، عدم روبوسی و دست دادن باکسانی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند، رعایت آداب تنفسی، فاصله گرفتن به فاصله دو متر از بیماران مبتلا و دارای علائم تنفسی، انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا می‌تواند از بیماری جلوگیری کند.

وی یادآور شد: تاکنون هیچ مورد خاص و مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان و مرغی در استان مشاهده نشده و مراقبت‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

توصیه می‌شود در صورت مشاهدهٔ علائم تب بیش از سه روز، تنگی نفس، مشکل تنفسی، درد در ناحیهٔ سینه، حالت گیجی، سرگیجه، استفراغ، بدتر شدن حال بعد از بهبودی با فوریت به پزشک مراجعه کنند، همچنین تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد مسن و سالمند بالای ۶۵ سال، کودکان زیر پنج سال، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن همچون بیماری‌های قلبی و بیماران دیابتی و بیماران کلیوی و دیالیزی و افراد مزمن تنفسی مثل آسم توصیه می‌شود.ایسنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: