کد خبر: ۲۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 03
اگر به عارضه آنفلوانزا مبتلا شدید، سریعاً به پزشک معالج مراجعه کنید و در صورت تشخیص، دارو‌های آنتی ویروس باید مصرف شوند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در مرحله ابتدایی بیماری آنفلوانزا از مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون پرهیز کنید.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور، اظهار کرد: موج شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور از چند هفته گذشته  همزمان با آغاز فصل پاییز شروع شده است و افرادی مانند زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان باید بیشتر از سایرین از خود مراقبت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بستری شده‌اند و تمام آنها بیماری آنفلوانزا برایشان به اثبات نرسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: برخی از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، علائم مشکوک به بیماری آنفلوانزا در آنها دیده شده است یا مبتلا به عارضه شبهه آنفلوانزا هستند.

او تأکید کرد: مصرف هرگونه کورتون و آنتی‌بیوتیک در مراحل اولیه بروز آنفلوانزا نباید انجام شود، زیرا ممکن است باعث افزایش مرگ و میر یا طولانی شدن دوره بیماری شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرد و از روبوسی و دست دادن با سایرین جدا پرهیز شود.

جهانپور افزود: اگر به عارضه آنفلوانزا مبتلا شدید، سریعاً به پزشک معالج مراجعه کنید و در صورت تشخیص، دارو‌های آنتی ویروس باید مصرف شوند.

او گفت: از ابتدای شروع موج بروز و شیوع آنفلوانزا متأسفانه ۵۶ نفر فوت کرده‌اند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و اجتماعی به طور کامل رعایت شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت یادآوری کرد: افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا از مصرف خودسرانه دارو جداً پرهیز کنند و فقط دارو‌های تجویزشده توسط پزشک معالج خود را مصرف کنند و از خوردن مایعات هنگام بیماری غافل نشوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: