کد خبر: ۲۴۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 02
این روزها بیماری آنفلوآنزا با توجه به سرمای هوا، به عنوان بیماری شایع در جامعه مطرح است و عوارض ابتلا به این بیماری شدید بوده تا جایی‌ که چندین نفر از مردم نیز جان خود را از دست داده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه کمتر از 5 درصد مردم نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند، گفت: مهمتر از تزریق این واکسن، رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

به گزارش شفا آنلاین، این روزها بیماری آنفلوآنزا با توجه به سرمای هوا،  به عنوان بیماری شایع در جامعه مطرح است و عوارض ابتلا به این بیماری شدید بوده تا جایی‌ که چندین نفر از مردم نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار داشت: توصیه اکیدم این است که  تزریق واکسن آنفلوآنزا اصلا لزومی ندارد؛ مگر برای افراد پرخطر شامل مادران باردار کسانی که دچار بیماری‌های مزمن کلیه، تنفس، قلبی، سرطان،سالمندان  و افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، باید این واکسن را استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه درصدی از جامعه باید از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند؟»، گفت:‌ آمار خیلی شاخصی نداریم اما قطعا کمتر از 5 درصد جامعه هستند که باید این واکسن را تزریق کنند اما به افراد گروه‌های پرخطر توصیه می‌کنیم حتما این واکسن را استفاده کنند.

 معاون بهداشت وزیر بهداشت درپاسخ به این پرسش که «آیا وزارت بهداشت واکسن آنفلوآنزا را بین مراکز بهداشتی توزیع کرده‌ است؟»، گفت: امسال حدود 200 هزار واکسن آنفلوآنزا در سطح کشور و مراکز بهداشتی برای گروه‌های پرخطر توزیع شده  و این افراد تزریق کرده‌اند.

رئیسی تاکید کرد: مهمتر از تزریق این واکسن، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی  است یعنی شستن دست،‌استفاده از ماسک و عدم حضور افرادی که دچار این بیماری شدند در جمع موارد مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

وی درباره اینکه «این واکسن در مراکز بهداشت برای مردم توزیع می‌شود؟»، بیان داشت: نه، این واکسن جزو برنامه‌های همیشگی واکسیناسیون کشوری نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: