کد خبر: ۲۴۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 01
ما با استفاده از منابع اطلاعاتی دیگر، به میزان درآمد پزشکانی که دستگاه کارتخوان را در مطب خود نصب نکرده یا از آن استفاده نکرده باشند، دسترسی خواهیم داشت
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ما با استفاده از منابع اطلاعاتی دیگر، به میزان درآمد پزشکانی که دستگاه کارتخوان را در مطب خود نصب نکرده یا از آن استفاده نکرده باشند، دسترسی خواهیم داشت.

به گزارش شفا آنلاین، «امیدعلی پارسا» روز یکشنبه در حاشیه نشست با سندیکای بیمه‌گران ایران در جمع خبرنگاران اضافه کرد: قانونگذار می‌گوید پزشکان باید دستگاه کارتخوان نصب کرده و از آن استفاده کنند.

وی درباره سرکشی به حساب‌های بانکی برای اخذ و محاسبه مالیات گفت: همه حاکمیت‌ها در همه دنیا دسترسی به آمار و اطلاعات پولی و بانکی و املاک دارند و باید این اطلاعات سرکشی انجام شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: برای محاسبه مالیات پزشکان، در خردادماه سال آینده و همزمان با ارائه اظهارنامه مالیاتی پزشکان، با منابع دیگر اطلاعاتی، درآمدهای دیگر مالیاتی مشمول و مالیات حقه را از آنها مطالبه می کنیم و جرائمی که در قانون پیش‌بینی شده حتما مورد عمل قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجموع مالیاتی که در کشور وصول می شود حدود ۷ تا ۸ درصد از کل درآمدهای مردم است که با این میزان از مالیات، اداره کشور غیرممکن است.

پارسا یادآور شد: در کشور تمام واحدهای مختلف و به هرجایی می‌روید، دنبال معافیت مالیاتی هستند. اگر قرار باشد معافیت شامل همه درآمدها شود، چیزی باقی نمی‌ماند که شما بخواهید از محل آن کشور را اداره کنید.

معافیت های مالیاتی بیمه ها

رییس سازمان امور مالیاتی درباره معافیت مالیاتی بر نرخ حق بیمه در کشور  گفت: امروز با مدیران عامل شرکت‌های بیمه جلسه داشتیم و توافق کردیم همه ابعاد مالیات برای همه شرکت‌های بیمه باید به شکل متمرکز و در قالب ممیز کلی واحد و دستورالعمل یکسان عمل شود.

وی درباره تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر افزایش قیمت بیمه‌ها نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده کاری به شرکت های بیمه‌گر ندارد و هزینه اصلی آن به سمت خریدار نهایی می‌رود. سیاست کلی که وجود دارد، این است که بیمه‌های عمر از مالیات معاف هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حمایت از بیمه‌ها باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین‌دار باشد، اظهار داشت: حمایت‌های فراوان و موثری را قانونگذار از بیمه داشته و دارد و در لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد توجه بوده است.

مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

پارسا درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: مناطق آزاد قرار است سکوی صادرات باشند و تولید در آنها صرفه اقتصادی داشته باشد ولی بحث مالیات بر ارزش افزوده کمک به تولیدکننده و صادرکننده نیست.

رییس سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد: در مناطق آزاد و ویژه، بحث مالیات بر ارزش افزوده مطرح است که مربوط به مصرف کننده می‌شود؛ ما می‌گوییم باید رفتار یکسانی با مصرف کننده در کل نقاط کشور وجود داشته و نباید تبعیضی اعمال شود.

وصول ۸۹ هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی تا پایان آبان ماه

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ۸۹ هزار میلیارد تومان مالیات در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۸ وصول شد که به این ترتیب، ۹۴ درصد از اهداف مالیاتی در هشت ماهه سال 98 محقق شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: