کد خبر: ۲۴۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 01
با توجه به تحریم‌ها، سال بسیار سختی را می‌گذرانیم و تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و رسیدگی به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج، کار فوق‌العاده طاقت فرسایی است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: با توجه به تحریم‌ها، سال بسیار سختی را می‌گذرانیم و تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و رسیدگی به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج، کار فوق‌العاده طاقت فرسایی است.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته در نشستی با برخی تشکل‌های دانشجویی از جمله جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: وقتی به وزارت بهداشت آمدم، اولین گامی که برداشتم، احیای آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و اولین کاری که در این وزارتخانه کردیم، شفاف سازی و کوتاه کردن دست برخی از دست اندازان به بیت‌المال در مجموعه‌هایی مانند سازمان غذا و دارو، هیأت امنای ارزی و مجموعه‌های دانشگاهی از جمله در پذیرش دانشجویان خارج از کشور و جابجایی برخی دانشجویان به جای برخی فرزندان روستایی و کارگرزاده بود.

وی افزود: اگر فرزند خانواده‌ای مرفه در کشور، استعداد و پتانسیل درس خواندن را داشته باشد، جا را برای او تنگ نمی‌کنیم اما جای فرزند تهیدستی را با یک فرد دیگر صرفا به دلیل داشتن سرمایه و پول و رانت عوض کردن، ظلم فاحشی به نظام آموزشی کشور بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مدت حدود یک سال گذشته، تلاش‌های زیادی در راستای شفافیت و مبارزه با فساد کردیم که البته شیطنت‌ها و فتنه‌هایی بود اما توانستیم از اکثر موانع عبور کنیم و این مبارزه با فساد، وقت و انرژی زیادی از ما گرفت و با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه، سال بسیار سختی را می‌گذرانیم و تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و رسیدگی به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج، کار فوق العاده طاقت فرسایی است.

نمکی اضافه کرد: برای تامین دارو و تجهیزات در شرایط سخت کنونی، قرارگاهی را در سازمان غذا و دارو تشکیل دادیم تا به دشمنان خودمان ثابت کنیم که در مقابل فشارها زانو نخواهیم زد و امروز علیرغم فشارهای تحریم در خصوص تامین دارو و تجهیزات پزشکی، میزان کمبودهای دارویی در کشور، حداکثر یک سوم سال قبل در چنین روزی است.

وی تاکید کرد: با توجه به توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری که امسال سال تولید، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید است، خوشبختانه به خوبی در مقابل واردات دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه تولید داخلی داشت، ایستادگی کردیم و در این زمینه تمام تلاش مان را کردیم تا مواردی که مشابه داخلی دارند، به کشور وارد نشوند و به وارد کنندگان کمک کنیم تا در تولید داروهایی که به کشور وارد می شوند، به خودکفایی برسیم.

وزیر بهداشت افزود: اداره امور جاری کشور بسیار سخت است اما با لطف خدا و حرمت خون شهدا و دعای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، این ایام هم خواهد گذشت و تا زمانی که اینها را داریم، غصه هیچ شکستی نداریم و تا زمانی که دعای نیمه شب یک جانباز قطع نخاعی و آه شبانه روز یک مادر یا پدر شهید در کشور وجود دارد، جمهوری اسلامی به پیشرفت خواهد رسید.

نمکی ضمن تاکید بر اهمیت زنده ماندن جنبش دانشجویی، گفت: امروز در کشور به اندازه‌ای که به ابوذرها در کشور نیاز داریم، به مالک اشترها نیاز نداریم. امروز یکی از رسالت‌های دلسوزان نظام و انقلاب این است که ابوذر وار از آرمان‌های انقلاب، دفاع کنند.

وی تصریح کرد: زمانی رسالت ما، دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور بود و افراد زیادی در این راه به شهادت رسیدند اما امروز باید از مرزهای پاکیزگی و عزت این نظام دفاع کنیم و حتی شهید نیز بدهیم و شرایط به قدری حساس است که انتظار ما از دانشگاه‌ها، حرکت به سمت خودکفایی در کشور است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با وجود شرکت‌های دانش بنیان باید در زمینه تولید محصولاتی که وابسته به خارج از کشور هستیم، خودکفا شویم و باید به دنیا نشان دهیم که ما ملتی نیستیم که با فشار و تحریم، عقب نشینی کنیم و در وزارت بهداشت آمادگی داریم تا به دانشجویان، محققان، فناوران و عالمان کمک کنیم تا در راستای خودکفایی کشور، گام های موثری بردارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: