کد خبر: ۲۴۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 30
«آزمایش خطر ادرار پروستاتی» (PUR) که محققان دانشگاه های «ایست آنجلینا» و «نورفولک» و «نورویچ» ابداع کرده اند، برای مردانی کاربرد دارد که مشکوک به سرطان پروستات هستند؛ این آزمایش نسبت به روش های فعلی بسیار حساس تر است
شفا آنلاین>سلامت>محققان کیت آزمایش جدیدی برای نمونه گیری ادرار در خانه برای تشخیص سرطان پروستات ابداع کرده اند که امید می رود تشخیص این بیماری بالقوه کشنده را متحول سازد.

به گزارش شفا آنلاین، افراد می توانند از این کیت جمع آوری ادرار در خانه استفاده کنند و سپس نمونه را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کنند.

«آزمایش خطر ادرار پروستاتی» (PUR) که محققان دانشگاه های «ایست آنجلینا» و «نورفولک» و «نورویچ» ابداع کرده اند، برای مردانی کاربرد دارد که مشکوک به سرطان پروستات هستند؛ این آزمایش  نسبت به روش های فعلی بسیار حساس تر است.

این آزمایش مشخص می کند که این بیماری چقدر تهاجمی است، مردان در چه مرحله ای نیاز به درمان پیدا می کنند و افرادی را که سرطان پروستات ندارند، شناسایی می کند. این آزمایش می تواند وعده های پیگیری هر سال یک بار مردان مشکوک به سرطان پروستات را به هر دو سال یک بار کاهش دهد.

اکنون این محققان می گویند که این آزمایش را پشرفته تر کرده اند؛ بطوری که نمونه های ادرار را می توان در خانه جمع آوری کرد. این بدان معنی است که مردان مشکوک به سرطان پروستات دیگر نیازی ندارند برای تهیه نمونه ادرار و یا معاینه به درمانگاه مراجعه کنند.

از آنجایی که اولین ادرار روز حاوی سطوحی از بیومارکر پروستات است که از ساعات دیگر روز بسیار بالاتر است، محققان ابداع این کیت آزمایش ادرار در خانه را اقدام مهمی توصیف می کنند. آنها می گویند، توانایی تهیه یک نمونه ادرار در خانه و ارسال آن برای آنالیز و تجزیه و تحلیل های بیشتر، تشخیص سرطان پروستات را متحول می سازد.

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در میان مردان است؛ بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما برخی رشد نسبتا سریعی دارند. سلول‌های سرطانی ممکن است از پروستات به دیگر بخش‌های بدن به ویژه استخوان ها و گره‌های لنفاوی برسند. این بیماری ممکن است در آغاز علائمی نداشته باشد، اما در مراحل پیشرفته تر می‌تواند مشکلاتی را در ادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیه لگن و کمر هنگام ادرار ایجاد کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: