کد خبر: ۲۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 22
در این مطلب می خواهیم بهترین و بدترین گزینه های غذایی را برای یک رژیم ضد پیری و سالم به شما معرفی کنیم
شفا انلاین>سلامت>در این مطلب با بدترین و بهترین غذاهای رژیم ضد پیری آشنا می شویم.

به گزارش شفا آنلاین، پیری فرایندی است که نمی توان جلوی آن را گرفت، اما می توان به کمک برخی اقدامات  روند بروز علائم پیری را کند و به تاخیر انداخت. یکی از بهترین راهکار ها برای به کاهش سرعت پیری، ورزش و رپیم غذایی ضد پیری است. به نظر ساده می رسد، اما در اصل پیروی از یک رژیم ضد پیری چالش های خود را دارد و به مراتب وقت گیرتر و گران تر است.

در این مطلب می خواهیم بهترین و بدترین گزینه های غذایی را برای یک رژیم ضد پیری و سالم به شما معرفی کنیم.

بهترین ها :

گردو

گردو، نه تنها در لیست بهترین غذاهای رژیم ضد 1یری جای می گیرد، بلکه بهترین گزینه برای تمامی رژیم ها به شمار می رود. گردو خواص زیادی دارد. این ماده غذایی از گروه آجیل ها، حاوی امگا3، چربی غیر اشتباع شده، فیبر و پروتیئن است. گردو میان وعده ای است که آماده سازی چندانی نیاز ندارد و به راحتی و به سرعت قابل مصرف است.

جلوگیری از بروز بیماری های مزمن، سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و کاهش عملکرد شناختی از خواص گردو شناخته می شود. این آجیل پرطرفدار و جهانی، همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد..

توصیه می شود در هفته 5 وعده و هر بار 1 اونس گردو مصرف کنید.

کلم بروکلی

خوردن مقدار زیادی از سبزیجات بدون شک یکی از بخش های مهم در رژیم غذایی سالم است. اما چرا سبزیجات و به خصوص کلم بر.کلی بهترین گزینه در رژیم غذایی ضد پیری به شمار می رود؟ کلم بروکلی  به دلیل وحود ویتامین های C و K، آنتی اکیدان ها، فیبر، فولات، لوتئین و کلسیم قدرت زیادی در کاهش سرعت روند پیری دارد. همانطور که می دانید ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین ها برای شادابی و طراوت پوست است و به کاهش چین و چروک های پوست کمک می کند. همچنین وجود ویتامین C، باری تولید کلاژن در سطح پوست ضروی است و سبب استحکام و افزایش خاصیت کششی پوست می شود.

آب

فریب تشنگی بدن را نخورید و روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید. آب مزایای بهداشتی و سلامتی زیادی دارد  برای سلامت بدن حیاتی است. آب سلول های پوست را هیدارته می کند و از پوست در برابر خشکی، التهاب، انواع مواد آلاینده و تحریک کننده محافظت می کند و سرعت روند پیری را کاهش می دهد.

بلوبری و زغال اخته

توت ها، میان وعده های ضد پیری، محصوصا در روزهای گرم تابستانی هستند. ترکیب و استفاده آن ها در انواع سالاد، دسر، شیرینی خانگی و نوشیدنی های طبیعی آسان است و به راحتی می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. زغال اخته و بلوبری حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین E وC هستند که برای سلامت پوست بسیار مفیدند. با مصرف مواد مغذی موجود در این نوع میوه ها، طراوت و جوانی پوست شمشا خفظ خواهد شد و به سلامت کلی بدن خود کمک کرده اید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از بهترین و در دسترس ترین گزینه ها در رژیم غذایی ضد پیری است. استفاده از آن در انواع غذا، سالاد و میان وعده به صورت خام و پخته آسان است و خواص زیادی برای سلامتی پوست و بدن دارد. گوجه فرنگی همچنین در پیشگیری از سرطان پروستات و ریه موثر است.

به دلیل وجود لیکوپن، ویتامین C، K و A، فیبر، نیاسین، فولات و پتاسیم در گوجه فرنگی، این ماده غذایی در پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان و بیماری های پوستی بسیار مفید است.

برگ های سبز

سبزیجات با برگ سبز، مثل اسفناج نه تنها در فرایند هضم و گوارش به بدن کمک می کنند، بلکه به دلیل آنتی اکسیدان زیادی که در خود دارند، فرایند اکیژن رسانی را تسهیل می کنند. سبزیجات برگ سبز، دارای مقادیر زیادی ویتامین C، E، A و K است و همچنین منبع خوبی از منیزیم، آهن و لوتئین گیاهی به شمار می رود. ویتامین C  همانطور که گفتیم در حفظ سلامت و جوانی پوست بسیار مهم است و ویتامین A نیز به سلامت موها کمک می کند. ویتامین K نیز در کاهش التهابات سلول ها موثر است.

این سبزیجات به علاوه حاوی فیبر، کلسیم، فسفر، منگنز و ویتامین های B1  و B2  هستند که بهعنوان یک ضد عفونی کننده قوی پوستی عمل می کنند و با تسهیل گردش خون در بدن، اکسیژن بیشتری به سلول های پوستی می رسانند. آنتی اکسیدان موجود در این گروه مواد غذایی همچنین به مبارزه با رادیکال های آزادی که باعث بیماری و بروز علائم پیری می شوند، می پردازد.

ماست

یکی از چیز هایی که باید به اندازه سن مان درباره اش نگران باشیم، تراکم استخوان های ماست، به خصوص در زنان که بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند. ماست، ماده غذایی فوق العاده ای برای تقویت استخوان است چون به  خوبی کلسیم را برای بدن فراهم می کند. علاوه بر کلسیمع ماست حاوی ویتامین D است که یکی از مواد ضروری برای سلامت بدن به شمار می رود. ماست به دلیل ترکیباتی که دارد تعادل بااکتری های روده ای را حفظ می کند و در نتیجه برای سلامتی ما بسیار مهم است.

ماهی سالمون

ماهی ها حاوی اسید های چرب مفید امگا 3 هستند که برای کاهش سرعت روند پیری مفید هستند. ماهی سالمون در میان ماهی ها، بهترین گزینه برای رژیم ضد پیری به شمار می رود. چون این ماهی حاوی مقدار زیادی آساتکسانتین، آنتی اکسیدان فوق العاده و کاروتنوئید است که به اکسیر ضد پیری معروف هستند.

انار

انار، داروی طبیعی است و برای بسیاری از بیماری ها درمان است. ویتامین C فراوان و آنتی اکسیدان قوی موجود در انار با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند، با ساخت کلاژن به سلامت و طراوت پوست و کاهش علائم پیری کمک می کنند.

سیب زمینی شیرین

یکی از عجایب سیب زمینی شیرین رنگ نارنجی آن است که البته به دلیل ترکیباتی است که در خود دارد. رنگ نارنجی شیب زمینی شیرین یک آنتی اکسیدان قوی است به نام بتاکاروتن که در بدن به ویتامین A  تبدیل می شود. این ویتامین باعث افزایش کشش سطحی پوست و همچنین افزایش گردش سلولی پوست می شود که در نهایت پوست را نرم و جوان نگه می دارد. سیب زمینی شیرین به علاوه حاوی ویتامین E و C است که به بدن را در مقایل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

بدترین ها :

گوشت های فراوری شده و گوشت قرمز

مراقب مصرف گوشت در رژیم غذایی خود باشید. محصولات گوشتی فراوری شده حاوی چربی های اشباع شده، سدیم ، مواد نگه دارنده و نیترات هستند. این مواد می توانند مقاومت پوست را از بین برده و پوست را در مقابل علائم پیری بی دفاع کنند.

گوشت قرمز نیز در حالی که خوشمزه و حاوی پروتئین است، اما رادیکال های آزادی زیادی تولید می کند و باید مقدار آنتی اکسیدان بیشتری دریافت کنید تا با آن ها مبارزه کنند.

کافئین

کافئین، روزانه برای بدنو البته حفظ جوانی و طراوت پوست می تواند مفید باشد. البته باید مراقب مصرف قهوه و مواد کافئین دار در رژیم غذایی خود باشید. مقدار زیاد قهوه و کافئین رطوبت پوست را کاهش می دهد و در نتیحه باعث خشکی می شود. برای کاهش این اثرات می توانید از محصولات مرطوب کننده و مواد غذایی که باعث هیدراته شدن پوست می شود،‌استفاده کنید.

الکل

مصرف الکل بدن را با کم آبی ممواجه می کند و خشکی، همان چیزی است که علائم پیری را بر پوست نمایان می کند.کاهش کشش سطحی پوست، خشکی و بروز چین و چروک و تغییر در رنگانه های پ.ستی از جمله تاثیرات الکل بر سلامت پوست شماست.  آسیب های کبدی، اختلال خواب و مشکلات کلیه از سایر اثرات منفی الکل بر بدن است.

شکر

شکر، برای بدن سم است و متاسفانه چه به صورت پنهان و چه به شکل واضح از آن در رژیم غذایی زیاد استفاده می شود. قند موجود در نان سفید، پاستا، آب نبات ها و محصولات نانی صنعتی و حتی ماست های میوه ای صنعتی می تواند اثرات نا مطلوبی بر سلامتی و جوانی پوست داشته باشد. مصرف قند و شکر زیاد فرایند کلاژن سازی پوست را با اختلال رو به رو می کند و باعث بروز چین و چروک می شود.بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: