کد خبر: ۲۴۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 22
کم تحرکی، نبود فعالیت مناسب و کافی در تمام افراد منجر به استرس و افسردگی خواهد شد و می‌تواند عواقب جبران ناپذیر و نتایج منفی آن را به صورت بیماری‌های گوناگون مانند سرطان، دیابت، بهم ریختن آنزیم‌ها و چرب شدن کبد نشان دهد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فعالیت بدنی و ورزش کردن در پیشگیری از بروز پوکی استخوان، آلزایمر و سکته قلبی موثر است.

به گزارش شفاآنلاین ، انجام حرکات ورزشی و فعالیت بدنی یک روش بسیار مناسب در جهت سالم ماندن و ایجاد روحیه شاد است، اما با این وجود بسیاری از افراد به علت شغل پر دغدغه خود در محل کار کمتر به ورزش می‌پردازند و بعد از تمام شدن ساعت کار اداری خود هرچه سریع‌تر قصد رسیدن به منزل و بیشتر دیدن خانواده شان را دارند، اما این حرکت از نظر اکثر پزشکان ایرانی یک روش نادرستی در جهت باز شدن گرفتگی‌ها مخصوصاً انتقال خون به رگ‌های مغز انسان است.

کم تحرکی، نبود فعالیت مناسب و کافی در تمام افراد منجر به استرس و افسردگی خواهد شد و می‌تواند عواقب جبران ناپذیر و نتایج منفی آن را به صورت بیماری‌های گوناگون مانند سرطان، دیابت، بهم ریختن آنزیم‌ها و چرب شدن کبد نشان دهد. طبق گفته اکثر متخصصان و پزشکان جهان پیاده روی روزانه یا انجام ورزش‌هایی مانند شنا، والیبال، بسکتبال و مصرف مواد خوراکی موثر، سیب و انواع مغز‌ها راهکاری مناسب در جهت کاهش تنبلی افراد است.

بیماری قلبی نخستین علت مرگ ایرانیان
کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کم تحرکی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: شاید شایع‌ترین علت مرگ در ایران مخصوصا درشهر‌های بزرگ بیماری‌های قلبی_عروقی به علت نبود فعالیت مناسب، زندگی در شهر و پرداختن به شغل پر دغدغه است.

وی افزود: طبق پژوهش‌های علمی، اکثر انجمن‌های قلب در دنیا پیاده‌روی روزانه به مدت نیم ساعت و ۵ روز در هفته را به صورت مکرر عامل موثری در جهت کاهش بیماری‌های قلبی_عروقی افراد می‌دانند.

صمد پور اظهار کرد: افراد مبتلا به دیابت نوع دو که وابسته به سبک زندگی، کم تحرکی، چاقی و نوع تغذیه هستند باید برای کنترل ضربان قلب تحرک و ورزش را در زندگی روزانه خود گسترش دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ارتباط پوکی استخوان با کم تحرکی اظهار داشت: پوکی استخوان از طریق استفاده از دخانیات و نبود کلسیم کافی در بدن به وجود می‌آید. توصیه اکثر پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و آلزایمر انجام مکرر فعالیت‌های بدنی شدید است.

بیماری‌هایی که چاقی به جانتان  می‌اندازد
‌انداصمدپور افزود: چاقی و اضافه وزن تاثیر زیادی بر بروز انواع گوناگون بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، آرتروز، درد مفصل، کمر درد شدید و ایجاد کبد چرب دارد پس برنامه‌های ورزشی تاثیر زیادی در پیشگیری افراد برای ابتلا به اینگونه بیماری‌ها دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افراد در آلودگی هوا انجام حرکات ورزشی در منزل و فضا‌های بسته است.

صمدپور گفت: همه مدارس، سازمان‌ها و خانواده‌ها برای انجام ورزش مناسب و همگانی در بالا بردن روحیه تندرستی اعضای جامعه تاثیر زیادی دارند و بباید شرایط ورزش همگانی را برای تمام افراد با هر رده سنی فراهم شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: