کد خبر: ۲۴۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 21
هم اکنون سطح دانش چشم پزشکی ایران از نظر جراحی و آموزش علمی با اروپا و آمریکا برابری می‌کند و این در حالی است که خدمات چشم پزشکی با قیمت پایین‌تر ارائه می‌گردد
شفا آنلاین>سلامت>ایران با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ چشم پزشک از نظر سطح دانش چشم پزشکی در میان کشورهای منطقه از جایگاه ممتازی برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین، دبیر کل انجمن چشم‌ پزشکی ایران روز چهارشنبه در حاشیه بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران به خبرنگاران گفت: هم اکنون سطح دانش چشم پزشکی ایران از نظر جراحی و آموزش علمی با اروپا و آمریکا برابری می‌کند و این در حالی است که خدمات چشم پزشکی با قیمت پایین‌تر ارائه می‌گردد.

دکتر محمود جباروند افزود: ایران از نظر وضعیت تحقیقات و پژوهش در حوزه چشم پزشکی با کشورهای پیشرفته تفاوت‌هایی دارد و گسترش و افزایش این پژوهش‌ها نیاز به بودجه و امکانات بسیار دارد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: در زمینه کاربرد سلول‌های بنیادی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور حاصل شده و اکنون در بین دانش‌آموختگان ایرانی، افرادی توانمند و باهوش هستند که قادرند تحقیقات کاربردی سطح بالا را انجام داده و مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد تیم‌های تحقیقاتی و گسترش این پژوهش‌ها در سطوح کاربردی و عملیاتی که نیازهای کشور را رفع کند نیاز به حمایت مالی و معنوی دارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو مراکز پیشرفته‌ دانشگاهی کشور محسوب می‌شود که دانش‌آموختگان خوبی در زمینه چشم پزشکی تربیت کرده است و در همین راستا این دانشگاه برای نخستین بار در کشور میزبان کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران است.

بیست و نهمین کنگره بین‌المللی چشم‌پزشکی ایران که از روز گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری انجمن چشم پزشکی ایران در مشهد آغاز شده است تا روز جمعه اول آذر ماه ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: