کد خبر: ۲۴۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
برخی زخم‌ها به عنوان زخم‌های زیبایی تلقی می‌شود، در حالی که این طور نیست و اینها زخم‌هایی هستند که زندگی فرد را مختل یا زندگی عادی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که آیا درمان زخم‌ها تحت پوشش بیمه‌ها نیست؟ گفت: برخی از این موارد تحت پوشش بیمه‌ها نیست و امیدواریم پوشش بیمه‌ها در این زمینه کامل شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر وحید قبادی‌دانا روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، اظهار داشت: برخی زخم‌ها به عنوان زخم‌های زیبایی تلقی می‌شود، در حالی که این طور نیست و اینها زخم‌هایی هستند که زندگی فرد را مختل یا زندگی عادی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: در برخی موارد شاهد هستیم که این افراد مشکلاتی را برای دریافت هزینه زخم بستر از بیمه‌ها دارند، امیدواریم با پیگیری که انجام می‌شود زمینه ایجاد شود تا بیمه‌ها این هزینه‌ها را پرداخت کنند و در نتیجه فشار مالی که بر روی این خانواده‌هاست، کم شود.

قبادی دانا گفت: بعد از آگاهی بخشی، پیشگیری و درمان این افراد، روش‌های نوین ممکن است وجود داشته که عزیزان ما در مجموعه‌های تحقیقاتی می‌توانند آن‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

وی به پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی پیشنهاد کرد که به عنوان نهاد عمومی غیردولتی یا بخش دانشگاهی فرهیخته جوان اتصال بین بخش‌هایی در زمینه زخم مزمن اعم از آموزش، آگاهی بخشی، پیشگیری، شناسایی گروه پرخطر، درمان، توانبخشی و روش‌های نوین را به عنوان یک زنجیره متشکل در سطح کشور ایجاد کنند و بانی شکل‌گیری چنین شبکه‌ای در کشور شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: این کار نیازمند همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، بخش‌های مختلف تحقیقاتی دانشگاهی و موسسات غیردولتی در این زمینه می‌باشد.

وی ادامه داد: مدیریت زخم مزمن به گروه‌های مختلفی مانند پرستاران، بهورزان، مددکاران، پزشکان، کارشناسان توانبخشی وابسته است که امیدواریم همه آنان دست به دست هم دهند تا زمینه ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به زخم مزمن فراهم شود.  

رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد که با تحقیقات پایه‌ای، بالینی و کاربردی بتوان مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: