کد خبر: ۲۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
این پیشنهاد در نشست هفته‌های اخیر کمیسیون بهداشت با حضور روسای سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی، مسئولانی از وزارت بهداشت و جمعی از پزشکان عمومی مطرح شد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معافیت پزشکان تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی از پرداخت مالیات پلکانی را گامی موثر برای ماندگاری این قشر در مناطق محروم دانست.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری معافیت پزشکان تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی از پرداخت مالیات پلکانی را مشوقی برای ماندگاری این قشر در مناطق محروم دانست و گفت: این پیشنهاد در نشست هفته‌های اخیر کمیسیون بهداشت با حضور روسای سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی، مسئولانی از وزارت بهداشت و جمعی از پزشکان عمومی مطرح شد.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کارگروهی به این منظور در کمیسیون بهداشت تشکیل شده که بتوانند موضوع معافیت مالیات را به نتیجه برساند؛ قرار است این پیشنهاد در لایحه بودجه 99 گنجانده یا در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شود.

 وی با بیان اینکه درآمد پزشکان عمومی بسیار پایین است و اغلب آنها به مشاغل دیگر روی می‌آورند، افزود: معافیت از پرداخت مالیات پلکانی بهترین اقدام جهت تشویق پزشکان برای خدمت در مناطق محروم و همچنین کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب مردم در سفر به کلان شهرها برای درمان محسوب می‌شود؛ مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم و مرزی بسیار جدی است و باید رفع شود.

 نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم یادآور شد: بسیاری از مراکز  شبانه روزی با کمبود پزشک مواجه هستند و برخی اورژانس‌ هایی که باید 3 تا 5 پزشک داشته باشند تنها یک پزشک خدمت می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: