کد خبر: ۲۴۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
گلوبال تایمز روز سه شنبه گزارش کرد این دارو با نام بروکینسا توسط شرکت بیوتکنولوژی بیوجنا مستقر در پکن تولید می شود
شفا آنلاین>سلامت>روزنامه گلوبال تایمز چین اعلام کرد سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) برای نخستین بار مجوز ورود یک نوع داروی ضد سرطان ساخت چین به بازار این کشور را صادر کرده است موضوعی که تحولی بزرگ در صنعت دارو سازی چین است.

به گزارش شفا آنلاین،گلوبال تایمز روز سه شنبه گزارش کرد این دارو با نام بروکینسا (Brukinsa) توسط شرکت بیوتکنولوژی بیوجنا (BeiGene) مستقر در پکن تولید می شود.

گزارش می افزاید این نخستین بار است که داروی ساخت چین چنین مجوزی را از آمریکا می گیرد و به این ترتیب، فصل جدیدی در تاریخ صادرات داروهای ضد سرطان چین به آمریکا ثبت می شود.

این دارو برای درمان سرطان «ام سی ال» (MCL) مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس آزمایش های بالینی که بر روی این دارو صورت گرفته است درصد کاهش بیماری در میان بیماران شرکت کننده در نمونه آزمایشگاهی آن به ۸۴ درصد رسیده است.  

بروکینسا یک مهار کننده سلول های سرطانی برای بیماران بزرگسال مبتلا به لنفوم سلول های گوشته (MCL) است که حداقل یک درمان قبلی برای این بیماری دریافت کرده اند،  MCL یک سرطان تهاجمی است که می تواند به غدد لنفاوی، مغز استخوان و سایر ارگان ها سرایت کند.

سالانه حدود ۴ میلیون بیمار سرطانی جدید در چین شناسایی می شوند که ۹۰ درصد داروهای آنها از خارج تامین می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: