کد خبر: ۲۴۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
وقتی یک زن باردار در رژیم غذایی خود از مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۶ استفاده می‌کند، بدن وی مقادیر اضافی از کانابینوئیدهای درون‌زا تولید می‌کند که به سیستم جنین تحمیل شده و مانع از رشد شبکه‌های مغزی سالم می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>تیمی از محققان مرکز تحقیقات مغز دانشگاه پزشکی وین دریافتند که پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب در دوران بارداری می‌تواند تغییرات مادام العمر و جبران ناپذیری را در مغز جنین ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاین، وقتی یک زن باردار در رژیم غذایی خود از مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۶ استفاده می‌کند، بدن وی مقادیر اضافی از کانابینوئیدهای درون‌زا تولید می‌کند که به سیستم جنین تحمیل شده و مانع از رشد شبکه‌های مغزی سالم می‌شوند.

در یک مقیاس بزرگ، جلوگیری از ایجاد اتصالات بین سلول‌های مغزی در تشکیل شبکه‌های عصبی مهم که اجزاء سازنده مغز هستند، اختلال ایجاد می‌کند.

نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که این سازوکار به بروز ناهنجاری‌هایی چون اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD)، شیزوفرنی و اختلالات اضطرابی در نوزاد ارتباط دارد.

آن‌طور که پژوهشگران می‌گویند، احتمال آن وجود ندارد که بعدها با اعمال تغییراتی در رژیم مادر بتوان این آسیب را به سادگی جبران کرد.  

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: