کد خبر: ۲۴۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
رادی که مشکلات قلبی تنفسی دارند می‌توانند از دمنوش ترکیبی ۱۵ گرم پونه، ۱۵ گرم گل گاوزبان و ۱۰ گرم رازیانه استفاده کنند؛ به این صورت که این سه گیاه را با هم مخلوط کرده و هر وعده یک قاشق چای خوری در یک فنجان دم کرده و پس از صاف کردن میل کنند البته این دمنوش برای افرادی که فشار خون دارند مضر است
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاه پونه پادزهر سموم و ضد عفونی کننده است.

به گزارش شفاآنلاین،داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره  گیاه پونه گفت: این گیاه در بسیاری از نقاط ایران و سایر کشور‌ها مانند آفریقا و اروپا در کنار چشمه‌ها و رودخانه‌ها به صورت خود رو در می‌آید.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که مشکلات قلبی تنفسی دارند می‌توانند از دمنوش ترکیبی ۱۵ گرم پونه، ۱۵ گرم گل گاوزبان و ۱۰ گرم رازیانه استفاده کنند؛ به این صورت که این سه گیاه را با هم مخلوط کرده و هر وعده یک قاشق چای خوری در یک فنجان دم کرده و پس از صاف کردن میل کنند البته این دمنوش برای افرادی که فشار خون دارند مضر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد:  این گیاه پادزهر سموم و ضد عفونی کننده است که برای دفع اخلاط عفونی ریه، سوزش و خراش ناحیه سینه، سیاه سرفه و اسهال ساده و خونی مفید است. افراد می‌توانند یک قاشق چای خوری از پودر پونه را در یک فنجان دم کنند و روزانه دو الی سه بار میل کنند.

او تصریح کرد: بانوانی که دچار عقب افتادگی دوره عادت ماهیانه شده‌اند، می‌توانند ترکیب ۲۵ گرم پونه و ۱۰ گرم بابونه را در یک لیتر آب جوشانده و دم کنند و پس از صاف کردن روزی سه فنجان میل کنند.

حاج محمد خانی گفت: کسانی که دچار افت فشار خون هستند و یا سن آنها زیر ۵۰ سال است از دمنوش ترکیبی پونه، شیرین بیان، گل گاوزبان به اندازه مساوی ترکیب کنند و روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را در یک لیوان آب دم کرده و میل کنند. افراد به خاطر داشته باشند با عادی شدن شرایط فشار خونشان نوشیدن این دمنوش را ادامه ندهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: در بی اشتهایی به ویژه بی اشتهایی پس از بیماری افراد می‌توانند از دمنوش ترکیبی پونه و نعناع و بومادران استفاده کنند، به طوریکه پونه و نعناع را به اندازه مساوی با هم مخلوط و نصف مقدار آن‌ها بومادران اضافه و سپس یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را در یک لیوان آب دم کرده و روزانه دوبار قبل از غذا میل کنند.

او تصریح کرد: ۶۰ گرم پونه در یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده و پس از صاف شدن آب آن را روزی سه بار قرقره کنند؛ این عمل برای ورم لوزه و آنژین مفید است.

حاج محمد خانی تشریح کرد: افرادی که درد روماتیسم، ورم مفاصل، درد مفاصل، نقرس رنج می‌برند، می‌توانند ۲۵۰ گرم پونه را در چهار لیتر آب جوشانده و پس از صاف شدن این جوشانده را به آب گرم وان حمام اضافه کنند و ۲۰ دقیقه در آن بشینند؛ بهتر است این عمل را هفته‌ای یک الی دو بار، چهار تا شش هفته ادامه دهند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افرادی که در اثر ضربه دچار خون مردگی، ورم و یا کبودی شده‌اند می‌توانند پونه تازه را کوبیده و به محل خون مردگی ضماد کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: