کد خبر: ۲۴۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
چهار زخم پوش پرمصرف که بخش عمده ای از پانسمان های مورد نیاز کشور را تامین می کند، با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تولید خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت> رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار داشت: جمعی از محققان این مجموعه با همکاری چهار واحد بزرگ جهاد دانشگاهی در تلاش برای تولید چهار زخم پوش (پانسمان) پرمصرف هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید مهدی طبایی با اشاره به اینکه اکنون این محصولات از طریق واردات تامین می شوند، افزود: چهار زخم پوش پرمصرف که بخش عمده ای از پانسمان های مورد نیاز کشور را تامین می کند، با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به زخم های مزمن از جمله دیابت می توانند از این زخم پوش ها استفاده کنند، گفت: این نوع پانسمان ها تخصصی بوده و برای زخم های حاد و پیچیده هم قابل استفاده است.

طبایی، مدت زمان اجرای این طرح تحقیقاتی را ۲ سال اعلام و اظهار امیدواری کرد که بعد از این مدت زخم پوش های ایرانی را در بازار داخلی داشته باشیم.

وی افزود: این طرح حدود یک ماه است که آغاز شده و کارهای اولیه آن در حال انجام است و چهار واحد فعال جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی و تولید مواد که صاحب دانش فنی هستند به این طرح ورود کرده اند.

طبایی با اشاره به اینکه نظارت و ارزیابی این طرح بر عهده سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است، گفت: جمعی از محققان این مجموعه و چهار واحد بزرگ جهاد دانشگاهی این موضوع را پیگیری می کنند.

 رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه موضوع پانسمان از طرف جهاد دانشگاهی پیگیری شده است، افزود: گرنت های خوبی برای جهاد دانشگاهی در حوزه زخم پوش ها اختصاص یافته تا این کار مهم به سرانجام مطلوب برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از ورود این محصولات به بازار، شرکت های بیمه ای آنها را تحت پوشش قرار دهند تا بیماران با آرامش از این محصولات ایرانی استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: