کد خبر: ۲۴۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 17
کارت هوشمند ملی برای بیماران مبتلا به دیابت در واقع یک کارت شناسایی است که تمامی مشخصات بیمار در آن درج شده که اگر مشکلی برای وی پیش آمد و به پزشک مراجعه کرد، پزشک از بیماری او آگاهی می یابد و نحو درمان بهتر می شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به دیابت گفت: کارت هوشمند ملی برای بیماران مبتلا به دیابت در کشور تا پایان سال صادر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، شکور امیدی روز یکشنبه با اشاره به  شناسایی سه‌ هزار و ۶۰۰ بیمار دیابتی توسط این انجمن افزود: کارت هوشمند ملی برای بیماران مبتلا به دیابت در واقع یک کارت شناسایی است که تمامی مشخصات بیمار در آن درج شده که اگر مشکلی برای وی پیش آمد و به پزشک مراجعه کرد، پزشک از بیماری او آگاهی می یابد و نحو درمان بهتر می شود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت دچار زخم پا هستند اگر در معابر عمومی مشکلاتی برای آنها بوجود آمد، کارت هوشمند ملی می تواند کمکی زیادی از لحاظ مشخصات بیماری به اطرافیان انجام دهد.

امیدی تصریح کرد: دیابت بیماری خاموشی است که تمامی اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و ۱۰ درصد جمعیت بالغ کشور نیز دیابت دارند که ۷۰ درصد آنها از بیماری خود بی خبرند.

وی با بیان اینکه آزمایش قند خون ساده ترین و کم هزینه ترین روش تشخیص دیابت است، اظهار داشت: اگر قند خون فردی بالاتر از ۱۲۶ بود، او بیماری دارد و در واقع دیابت سالانه هزینه بسیاری را به بیمار، خانواده وی و سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می کند.

امیدی تصریح کرد: بیمه ها باید بیماران مبتلا به دیابت را کمک کنند، آنها درمان محور هستند، به عنوان مثال فرد دیابتی برای پیوند کلیه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد، در حالیکه اگر سازمان های بیمه ای در زمینه آموزش این بیماران کار کنند، با دارو این بیماری قابل کنترل است و دیگر سایر اعضای بدن را تخریب نمی کند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به دیابت با بیان اینکه استان یزد با ۲۶ درصد فرد مبتلا به دیابت بیشترین شمار مبتلایان به این بیماری را دارد، تصریح کرد: عامل اصلی دیابت ۱۰ درصد ارثی و ۹۰ درصد محیطی است و عدم تحرک، چاقی، مصرف زیاد غذاهای آماده و غیره زمینه ابتلا به این بیماری را تشدید می کند.

به گفته امیدی، عامل استرس، ۸۵ درصد باعث دیابت می شود.

وی هشدار داد: استرس در جامعه رو به افزایش است و دیابت را نیز شایع می کند، باید این عامل را با آموزش و اطلاع رسانی توسط سازمانهای غیردولتی مدیریت کرد.

 رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به دیابت افزود: مطالعات نشان داده که طب سنتی و گیاهی در درمان دیابت بسیار تاثیرگذار است و بیش از سایر بیماری اثربخشی دارد. اکنون دبیرخانه طب سنتی در انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به دیابت تشکیل شده و بزودی آموزش های لازم به علاقه مندان در این زمینه داده می شود.

امیدی با بیان اینکه افسردگی در بیماران مبتلا به دیابت بسیار شایع است، تصریح کرد: برای پیشگیری از گسترش افسردگی که مشکلات زیادی را در بیماران و خانواده های آنها بوجود می آورد، تلاش داریم مراکز مشاوره را در سراسر کشور گسترش دهیم تا دیابت کنترل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: