کد خبر: ۲۴۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 17
در چهل سال گذشته ۲۵ سال به امید زندگی اضافه کردیم یعنی هر سال، ۶ ماه به امید به زندگی ایرانیان هم در طول و هم در عرض زندگی آنان افزوده شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چهل سال گذشته هر سال ۶ ماه و در مجموع ۲۵ سال امید به زندگی ایرانیان افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه وظیفه سازمان انتقال خون، تامین خون سالم با تمام خصوصیات کافی است، افزود: در این دوره جدید بیشتر باید در راستای اهداف چهارگانه نظام سلامت که سازمان جهانی بهداشت و مراکز بهداشتی آن را دنبال می کنند، گام برداشت.

وی در توضیح این اهداف خاطرنشان کرد: هدف نخست کسب سلامت در طول و عرض زندگی است. سازمان باید ببیند در این موضوع چه نقشی دارد و برای افزایش امید به زندگی ایرانیان کار کنند تا درصدی به امید به زندگی بیافزایند.

حریرچی یادآور شد: در چهل سال گذشته ۲۵ سال به امید زندگی اضافه کردیم یعنی هر سال، ۶ ماه به امید به زندگی ایرانیان هم در طول و هم در عرض زندگی آنان افزوده شده است.

معاون وزیر بهداشت، هدف دوم را محافظت مالی از مخاطرات ناشی از بیماری عنوان و تصریح کرد: متاسفانه کمتر به این هدف توجه شده در حالیکه هم عرض هدف اول قرار دارد. این هدف به این دلیل حائز اهمیت است که مردم دچار هزینه کمرشکن سلامت نشوند.

شاید سوال پیش آید که سازمان انتقال خون که خون را رایگان ارائه می کند و مشکلی نیست اما نباید فراموش کرد که هر جا شما تصمیم می گیرید هزینه کنید همراه آن تصمیم گرفته اید هزینه دیگری نشود.

وی ادامه داد: یکی از هزینه هایی که نظام سلامت به مردم تحمیل می کند هزینه فرصت یا زمان سوزی است که در اقتصاد کل کشور تاثیر دارد. کسانی هم که در سازمان انتقال خون به انتظار می نشینند شامل این قضیه می شوند زیرا از کار و معیشت و امور خانواده گذشته اند.

به گفته حریرچی، هدف سومی که سازمان انتقال خون باید در جهت آن حرکت کند، رضایت است؛ هدف تمام نظام های سلامت کسب رضایت و پاسخ به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم است. در سازمان انتقال خون هم باید میزان رضایت افراد برآورد سنجی شود ضمن اینکه کسی که می خواهد خون خود را اهدا کند توقع دارد به نیازهای بهداشتی و درمانی او توجه شود.

معاون وزیر بهداشت متذکر شد: روی خوش و برخورد مناسب با ارباب رجوع کارایی را بالاتر می برد.

وی درباره هدف چهارم هم گفت: کارایی و برآورد فایده و هزینه که در دنیا از سال ۲۰۰۸ وارد نظام سلامت شده دیگر هدفی است که برنامه های سازمان انتقال خون باید حول این محور حرکت کند. ضمن اینکه استانداردهای لازم و عدالت به معنای توزیع متناسب در سطح کشور هم باید رعایت شود.

معاون وزیر بهداشت با ابلاغ پیام وزیر بهداشت، از فعالیت دکتر علی اکبر پورفتح الله مدیرعامل سابق سازمان انتقال خون قدردانی کرد و اظهار داشت: در ۱۲ سال دوره مدیریت وی، سازمان انتقال خون دوره ای نرم و بدون دغدغه را سپری کرده است. امیدواریم در دوره مدیریت دکتر پیمان عشقی مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون که همه می دانیم در سخت ترین شرایط قرار داریم، دوران طلایی سپری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: