کد خبر: ۲۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 17
افرادی که در مناطقی با آلودگی۵۰ هزار نانوذره در سانتیمتر مکعب زندگی می‌کنند، ۵۰ درصد بیش از افراد ساکن مناطقی با آلودگی ۱۵ هزار ذره در سانتیمتر مکعب در معرض ریسک ابتلا به سرطان مغز قرار دارند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه مک‌گیل واقع در مونترال کانادا دریافتند یک سال قرار گرفتن در معرض نانوذرات آلاینده هوا به میزان ۱۰ هزار نانوذره در سانتیمتر مکعب، موجب افزایش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان مغز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نانوذرات آلاینده هوا معمولا در دود وسایل نقلیه موتوری و به ویژه خودروها و کامیون‌های دیزلی یافت می‌شوند. هربار که چیزی سوزانده می‌شود، این نانوذرات تولید می‌شوند. این نانوذرات به اندازه‌ای کوچک‌ هستند که به سادگی وارد جریان خون و مغز می‌شوند.

محققان با استفاده از سوابق پزشکی و اثر آلاینده‌ها بر ۱.۹ میلیون شهروند کانادایی بالغ بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ میلادی دریافتند با وجود این که میزان ابتلا به سرطان مغز همچنان بسیار اندک است، افزایش میزان قرارگیری در معرض آلودگی، برای مثال نقل مکان از یک خیابان خلوت به یک خیابان شلوغ در شهرهای بزرگ موجب ابتلای یک نفر از ۱۰۰ هزار نفر به سرطان مغز می‌شود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، افرادی که در مناطقی با آلودگی۵۰ هزار نانوذره در سانتیمتر مکعب زندگی می‌کنند، ۵۰ درصد بیش از افراد ساکن مناطقی با آلودگی ۱۵ هزار ذره در سانتیمتر مکعب در معرض ریسک ابتلا به سرطان مغز قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: