کد خبر: ۲۴۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 16
برخی افراد به دلیل استفاده مکرر از مژه‌های مصنوعی یا داشتن اکستنشن‌های مژه و در عین حال عدم اقدام به تمیز کردن مژه‌های خود موجب افزایش باکتری‌ها و بروز عفونت در چشم‌هایشان می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>اگر از طرفداران اکستنشن‌ مژه و مژه‌های مصنوعی هستید و از آن‌ها استفاده می‌کنید، لازم است در مورد اهمیت رعایت بهداشت مژه‌های خود و خطرات استفاده از این لوازم بیشتر آگاه شوید.

به گزارش شفاآنلاین، برخی اپتومتریست‌ها در آمریکا اظهار داشته‌اند که اخیرا شاهد افزایش مواردی از بروز شپش<Lice> مژه که در اصطلاح پزشکی "دمودکس" خوانده می‌شود، بوده‌اند.

برخی افراد به دلیل استفاده مکرر از مژه‌های مصنوعی یا داشتن اکستنشن‌های مژه و در عین حال عدم اقدام به تمیز کردن مژه‌های خود موجب افزایش باکتری‌ها و بروز عفونت در چشم‌هایشان می‌شوند.

خارش ، قرمزی، التهاب و حتی شپش از علائم بروز دمودکس در مژه‌های افراد است.

شپش‌ها، موجودات ریزی هستند که روی فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. شپش‌های مژه دقیقاً مانند شپش‌های سر بوده و می‌تواند به هر کسی منتقل شوند.

توصیه پزشکان این است که همه افراد به بهداشت پلک‌ها و مژه‌های خود اهمیت بدهند، چرا که تمیز نکردن مژه‌ها منجر به تجمع باکتری‌ها در میان آن‌ها و بروز عفونت می‌شود.

بسیاری از افراد به دلیل استفاده از اکستنشن‌های مژه و مژه‌های مصنوعی، از تمیز کردن پلک‌ها و مژه‌های خود اجتناب می‌کنند، زیرا این نگرانی در آن‌ها وجود دارد که با دست زدن به مژه‌های خود به آن‌ها آسیب برسانند.

متخصصان توصیه می‌کنند از محلول‌هایی با پایه درخت چای به صورت روزانه پلک‌ها و مژه‌های خود را تمیز کنید. استفاده از هر تمیز کننده‌ای که دارای فرم رقیق شده درخت چای باشد، به صورت روزانه می‌تواند مفید باشد.

بنا بر گزارش ای‌بی‌سی 7 نیوز، روغن درخت چای نوعی درمان اساسی برای مو، پوست و ناخن‌ها بوده و می‌تواند ضد باکتری باشد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: