کد خبر: ۲۴۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 16
داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت محسوب می شود، در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ هزار بیمه شده انسولین قلمی دریافت کرده اند که بابت آن ۲۳۵ میلیارد تومان از سوی سازمان هزینه شده است
شفا آنلاین>سلامت>رییس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، از پرداخت هزینه ۲۷۰ میلیارد تومانی این سازمان درسال ۹۷ برای داروی دیابت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، نوشین جزایری گفت: داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت محسوب می شود، در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ هزار بیمه شده انسولین قلمی دریافت کرده اند که بابت آن ۲۳۵ میلیارد  تومان از سوی سازمان هزینه شده است.

وی افزود: بیماری دیابت(Diabetes) جزو گروه بیماری های غدد و متابولیسم محسوب می شود و ازشیوع بالایی برخوردار است. هشت داروی خوراکی ضد دیابت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که درسال ۹۷ بیش از ۳۷ میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است.

رییس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: علاوه بر داروهای خوراکی، داروهای تزریقی بیماران دیابتی شامل قلم و ویال های انسولین و داروی لیراگلوتاید نیز تحت پوشش قرار دارد. این داروها جزو پرهزینه ترین داروهای سازمان در طی سنوات اخیر محسوب شده و اکثر قلم های تزریقی با فرانشیز ۱۰ درصد به بیمه شدگان ارایه می شود.

وی اظهارداشت: ارایه قلم های انسولین و لیراگلوتاید براساس شروط و ضوابط بیمه‌ای از طریق تشکیل پرونده در سامانه تایید دارو امکان پذیراست و هزینه این داروها از طریق این سامانه کنترل می‌شود. بیماران دیابتی پس از تشکیل پرونده اولیه در مراجعات بعدی به داروخانه های طرف قرارداد، بدون نیاز به مراجعه به واحدهای تایید نسخ امکان دریافت دارو را خواهند داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت(Health insurance)، جزایری گفت: براساس قوانین بالادستی افزایش تعهدات از جمله تعهدات دارویی مشروط به تامین بار مالی است و داروهای دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رییس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت افزود: علاوه بر داروها و خدمات اختصاصی مبتلایان به دیابت، سالانه بخش قابل توجهی از هزینه‌های سازمان صرف خدمات درمان عوارض ثانویه ناشی از بیماری دیابت از جمله همودیالیز و درمان‌های جراحی و بستری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: