کد خبر: ۲۴۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 16
تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی همانند همه کالا‌ها و خدمات دیگر، باید متناسب با تورم هر سال افزایش پیدا کند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعرفه‌های خدمات درمانی باید متناسب با تورم هر سال افزایش پیدا کند، گفت: عدم افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی موجب ورشکستگی بیمارستان‌ها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر ترکی در واکنش به خبری مبنی بر اینکه افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی منجر به "ورشکستگی کامل بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی" می‌شود، گفت: تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی همانند همه کالا‌ها و خدمات دیگر، باید متناسب با تورم هر سال افزایش پیدا کند.

تعرفه‌های خدمات درمانی باید متناسب با تورم هر سال افزایش پیدا کند

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی کالا‌ها اعم از تجهیزات پزشکی(Medical Equipment)، غذای بیماران و وسایل مورد استفاده در بیمارستان‌ها متناسب با تورم، رشد قیمت داشته که طبیعتاً هزینه بیمارستان‌ها را نیز افزایش می‌دهد، بنابراین تعرفه‌های خدمات پزشکی نیز باید به همین میزان افزایش یابد، در غیر این صورت بیمارستان‌های دولتی ورشکست خواهند شد. از طرفی بخش خصوصی نیز به همین صورت بوده و تا زمانی که قیمت کالا‌ها، تجهیزات و هزینه بیمارستان‌ها افزایش پیدا می‌کند، اداره بیمارستان با تعرفه قبلی کار بسیار سختی خواهد بود.

ترکی خاطرنشان کرد: سهم 9 بیست و هفتم درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی سال 98 با سال 99 تفاوت دارد و متناسب با افزایش حقوق کارمندان افزایش پیدا می‌کند. از طرفی مبلغی که به عنوان حق بیمه از کارمندان کسر می‌شود نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین با افزایش تورم، درآمد بیمه‌ها نیز بیشتر شده است.

مشکلات بیمه‌ها به دلیل ضعف‌های مدیریتی است

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بیمه سلامت اجباری نیز باید با آزمون وسع و در ازای پرداخت مبلغ باشد، از طرفی مجلس نیز بودجه سنواتی هرساله را در جهت کمک به بیمه سلامت افزایش می‌دهد، در نتیجه با افزایش تعرفه خدمات درمانی بیمه‌ها به سمت ورشکستگی حرکت نمی‌کند چرا که منابع درآمدی آنها نیز پیش بینی شده است. بنده معتقدم اکثر مشکلات بیمه‌ها به دلیل ضعف‌های مدیریتی است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تعرفه خدمات درمانی، بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند؟ ادامه داد: بدهی بیمه‌ها غالباً به دلیل سوء‌مدیریت است. از سویی دیگر بیمه‌ها پول دارند و نمی‌دهند و دائما بهانه‌گیری می‌کند تا منابع مالی برای پرداخت بدهی‌ها از محل‌های دیگر تامین شود. از سوی دیگر بدهی بیمه‌ها در  بسیاری از مواقع جبران شده به عنوان مثال اخیراً 500 میلیون یورو با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی  دریافت و به بیمه‌ها تزریق شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور و هیئت وزیران باید به نحوی کشور را مدیریت کنند که با افزایش تعرفه‌ها در حوزه خدمات درمانی مشکلی ایجاد نشود. اما اینکه تعرفه خدمات درمانی را به بهانه ورشکستگی بیمه‌ها براساس میزان تورم افزایش ندهیم، اشتباه بوده و نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکل آفرین هم خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: