کد خبر: ۲۴۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 15
در زنان پس از سرطان پوست، سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان است و در میان مردان و زنان، پس از سرطان پوست، سرطان معده سردمدار است. البته به طور کلی آمار ابتلا به سرطان در مردان نسبت به زنان بیشتر است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: آمار ابتلا به سرطان، در مردان نسبت به زنان، بیشتر است.

به گزارش شفاآنلاین، محمداسماعیل اکبری، در دومین کنگره بین المللی فارماکواپیدمیولوژی با محوریت بیماری های غیرواگیر، آمار کل سرطان ها در سال ۲۰۱۷ را ۱۶,۸ میلیون مورد اعلام کرد و افزود: از این میزان ۹.۶ میلیون نفر در سال جان خود را از دست می دهند.

به گفته وی، ۹۷ درصد عمری که از مردم هدر می رود به علت مرگ زودرس و ۳ درصد آن به علت ناتوانی است.

اکبری به شایع ترین سرطان ها در زنان و مردان اشاره کرد و افزود: در زنان پس از سرطان پوست، سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان است و در میان مردان و زنان، پس از سرطان پوست، سرطان معده سردمدار است. البته به طور کلی آمار ابتلا به سرطان در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روند مرگ در مردان و زنان بر اثر ابتلا به سرطان را نزولی خواند و گفت: آمار ابتلا به سرطان هایی با عامل عفونی رو به کاهش و ابتلا به سرطان هایی با مولفه سلولی رو به افزایش است.

اکبری در خصوص عوامل موثر بر تغییر آمار ابتلا به سرطان، افزود: عامل تغییر ساختار جمعیت ۲۴ درصد، رشد جمعیت ۱۰ درصد و قرابت سنی با این بیماری ۱۸ درصد در بروز سرطان دخالت دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه نیم درصد از تولید ناخالص ملی صرف سرطان می شود، یادآور شد: ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ صرف مبتلایان به سرطان شد که هزار و ۳۰۰ میلیارد آن مربوط به دارو بود.

اکبری، از افزایش قدرت مراقبت از سرطان در کشور خبر داد و گفت: دو سوم مبتلایان به سرطان در سال ۲۰۰۵ جان خود را از دست دادند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۴ به کمتر از یک سوم رسید. مهر 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: