کد خبر: ۲۴۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 12
یکی از بیماری‌های شایع امروز استرس و اضطراب است، اما این دو حتی از منظر واژه شناسی هم با هم تفاوت دارند. استرس از ترس می آید و اضطراب از ضرب و برخورد
شفا آنلاین>سلامت>یکی از بیماری‌های شایع امروز استرس و اضطراب است که برخی دمنوش‌ها به درمان علائم آن کمک می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: بیماری‌های عصبی و روانی از سایر بیماری‌ها شیوع بیشتری دارد و این خود زمینه ساز ابتلا به سایر بیماری‌هاست.

یکی از بیماری‌های شایع امروز استرس و اضطراب است، اما این دو حتی از منظر واژه شناسی هم با هم تفاوت دارند. استرس از ترس می آید و اضطراب از ضرب و برخورد.

همچنین استرس با منشا ترس به دلیل غلبه خلط سودا و یا از سوختن اخلاط دیگر و تبدیل شدن آن‌ها به سودای احتراقی می تواند شکل گیرد.

او افزود: ترس از مواجه شدن با مشکلات، موجب گوشه گیری، بی خوابی، بی اشتهایی می شود که این علائم در مراحل پیشرفته به بیماری افسردگی، سردرد و صرع(Epilepsy) منجر می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: علاوه بر این افرادی که خود را در معرض این بیماری می بینند باید به تقویت دستگاه قلب و عروق، ایجاد محیطی شاد، انجام ورزش، پاکسازی‌های طبی، توجه به کم خونی، کمک به آرامش در خواب، دقت در برنامه غذایی، رفع بی اشتهایی، بپردازند.

حاج محمد خانی ضمن معرفی دمنوش‌های ترکیبی که برای کاهش استرس موثر است ، افزود: دمنوش گل گاوزبان، سنبل الطیب و کمی لیموی عمانی برای درمان استرس و اضطراب بسیار موثر است. برای تهیه این دمنوش باید از گل گاوزبان ۴ واحد، سنبل الطیب ۲ واحد و مقداری لیمو عمانی هم بسته مزاج فرد استفاده شود.

برای تهیه دمنوش به لیمو و نعناع، این گیاهان باید به اندازه مساوی با هم مخلوط شوند و سپس یک قاشق غذا خوری را در یک لیوان آب جوش ریخته و پس از ده دقیقه میل کنید و این دمنوش را را روزی ۲ بار مصرف کنید.

دمنوش مناسب دیگر ترکیبی از پوست درخت بید، ریشه کاسنی، ریشه شیرین بیان و بادرنجبویه است. افراد باید از این گیاهان به نسبت مساوی استفاده کنند و سپس دمنوش آن را تهیه و میل نمایند. نکته ای که در مورد این دمنوش وجود دارد این است که افرادی که فشار خون(blood pressure) دارند این دمنوش را مصرف نکنند.

افراد می توانند یک قاشق مربا خوری از گیاه بالنگ و گیاه قدومه و گیاه فرنجمشک را ترکیب کرده و صبح و عصر با عرق بیدمشک یا نسترن مخلوط کرده و میل کنند.

همچنین مصرف دمنوشی که ترکیبی از گیاه رازیانه، آویشن، نعناع، بابونه، عناب و اسطوخودوس باشد در وعده صبح و عصر برای کاهش علائم استرس و اضطراب مناسب است. به علاوه می توانید مقداری از گل راعی، ناخنک، پوست بید را به صورت مساوی ترکیب کنند و سپس با کمی عسل و آب لیمو مخلوط کرده و میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: افرادی که مشکل تیروئید دارند با مراجعه به متخصص نسبت به رفع مشکل تیروئید خود اقدام کنند، زیرا این بیماری خود عاملی  برای ترس‌های پنهان افراد تیروئیدی است و افراد باید با مراجعه به پزشک مربوطه از محرک‌های این بیماری پرهیز کنند. همچنین بیمارانی که یبوست(Constipation) یا زخم دستگاه گوارشی دارند حتما باید نسبت به رفع آن اقدام کنند؛ بیمارانی  هم که دارو‌های خاص عصبی مصرف می کنند، بدون مشورت پزشک یا به طور ناگهانی دارو‌های خود را قطع نکنند. افراد سعی کنند از خواب روز بپرهیزند؛ به ویژه هنگام غروب تا بتوانند خواب شب را تنظیم کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: