کد خبر: ۲۴۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 12
تحقیقات نشان می‌دهد تنظیم باکتری‌های روده می‌تواند عوارض شیمی درمانی مانند اسهال و تهوع و شکایت بیماران تحت شیمی درمانی از قبیل اختلال در حافظه و تمرکز را کاهش دهد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد با تنظیم باکتری‌های روده نه تنها می‌توان عوارض شیمی درمانی از جمله تهوع و اسهال؛ بلکه عوارضی مانند مشکلات حافظه و تمرکز را در بیمارانی که قبلا شیمی‌درمانی شده‌اند، کاهش داد.

به گزارش شفا آنلاین، داروهای شیمی‌درمانی متداول منجر به بروز واکنش‌های همزمانی در موش‌ها شد که شامل تغییرات در بافت و باکتری‌های روده، نشانه‌هایی از التهاب در مغز و خون و علائمی مانند خستگی و اختلال شناختی بود.

تحقیقات نشان می‌دهد تنظیم باکتری‌های روده می‌تواند عوارض شیمی درمانی مانند اسهال و تهوع و شکایت بیماران تحت شیمی درمانی(Chemotherapy) از قبیل اختلال در حافظه و تمرکز را کاهش دهد.

این مطالعه با بررسی میکروب‌های روده انسان نشان می‌دهد مشابه مدل‌های حیوانی، در شیمی درمانی همزمان با تغییرات باکتری‌های روده، تغییرات مغزی نیز رخ می‌دهد. در شیمی درمانی سیستم ایمنی مشغول تولید یک پاسخ التهابی کلی در بدن است که هم برمیکروبیوم روده و هم بر مغز تاثیرگذار است. مداخله در این چرخه میکروبی می‌تواند عوارض شیمی درمانی و اختلالاتی از قبیل عدم تمرکز و حافظه را در بیماران کاهش دهد.

ریزش مو، تهوع، استفراغ، رنگ پریدگی، کم‌خونی(Anemia)، کاهش اشتها، اسهال، یبوست، ایجاد بثورات پوستی و اختلال خواب از مهمترین عوارض شیمی درمانی محسوب می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: