کد خبر: ۲۴۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 12
دیابت می‌تواند عامل بیماری‌هایی همچون تخریب اعصاب، بیماری قلبی و سکته مغزی، نارسایی کلیه و نابینایی شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیته بیمه سلامت گفت: داشتن رژیم متوازن و اجتناب ازغذاهای پرشکر یا چرب، حفظ وزن مناسب، ورزش، ترک سیگار و بررسی فشارخون و سطح کلسترول از جمله اقداماتی است که می توان از دیابت پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، امیر پیروزیان به مناسبت هفته ملی دیابت(Diabetes) بیان کرد: دیابت بیماری شایعی است و هنگامی رخ می‌دهد که یا پانکراس به اندازه کافی انسولین ترشح نمی‌کند یا انسولین تولید شده را به درستی مورد استفاده قرار نمی‌دهد. وقتی سطح قند خون افزایش می‌یابد، انسولین تشرح می‌شود و بدن را قادر می‌سازد که قند خون را یا مصرف و یا ذخیره کند. در واقع بدون انسولین قند خون بالا می‌رود و در طول زمان می‌تواند تخریب جدی ایجاد کند.

 وی ادامه داد: در دیابت نوع یک در پانکراس تولید انسولین به درستی انجام نمی‌شود و بنابراین بیمار باید انسولین تزریق کند. این بیماری در هر سنی می‌تواند رخ دهد ولی اکثرا در کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد.

 عضو کمیته بیمه سلامت با اشاره به اینکه دیابت نوع ۲ شایع ترین نوع دیابت است، گفت: دیابت نوع ۲ در بزرگسالان در هر سنی رخ می‌دهد و در افراد چاق شایع‌تر است. در ابتدا افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ قند خون بالا دارند چون بدن آن‌ها دیگر انسولین را مورد استفاده قرار نمی‌دهد. در نهایت ممکن است پانکراس نتواند انسولین کافی تولید کند و این اختلال بدتر شود.

 پیروزیان ادامه داد: کنترل دیابت نوع ۲ ابتدا با کنترل رژیم غذایی، کاهش وزن و داروهای خوراکی صورت می‌گیرد. اگر این درمان‌ها موفق نباشند یا بیماری شدید تر شود ممکن است لازم باشد بیماران انسولین(Insulin) تزریق کنند.

 وی تشنگی مداوم، ادرار مکرر، افزایش اشتها، خستگی غیرمعمول، تاری دید، عفونت پوست یا زخم‌هایی که به کندی التیام می‌یابند، عفونت ادراری عود کننده و کاهش وزن بدون توضیح را ازعلائم افزایش یافته قند خون عنوان کرد و گفت: افراد بالای ۴۵ سال، افراد دارای اضافه وزن و کسانی که سابقه دیابت در خانواده دارند، در معرض خطر دیابت قرار دارند.

 عضو کمیته بیمه سلامت افزود: دیابت می‌تواند عامل بیماری‌هایی همچون تخریب اعصاب، بیماری قلبی و سکته مغزی، نارسایی کلیه و نابینایی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: