کد خبر: ۲۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 11
بامداد ۱۵ آبان ماه ۹۸، نوزاد نارس ۲۹ هفته‌ای بعد از ۶۳ روز بستری و درمان با تشخیص پرستار و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده و در نهایت فوت شدند
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به اینکه تحقیقات کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ نوزاد ۲۹ هفته‌ای ادامه دارد، گفت: ابلاغ مسئول بخش ای.سی.یو، مدیر پرستاری و مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان لغو شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر گردآفرین نیکبخت با اشاره به اینکه به پرستار بیماربه دلیل قصور  تذکر کتبی داده شد و به بخش دیگری منتقل و به کمیته اخلاق پزشکی معرفی شد، افزود:  به پرستاران بخش به دلیل انتشار عکس بیمار تذکر کتبی داده شد و همچنین کمیته اخلاق پزشکی معرفی شدند.

وی با  بیان اینکه مسئول بخش به دلیل عدم آموزش مناسب و عدم نگهداشت مناسب لغو ابلاغ شد، اظهارکرد: مدیر پرستاری بیمارستان به دلیل عدم نظارت صحیح و آموزش نیروهای زیر مجموعه نیز لغو ابلاغ شدند.

نیکبخت بیان کرد: ابلاغ مسئول تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) بیمارستان به دلیل عدم سرویس به موقع،  کنترل و نظارت و آموزش استفاده بهینه و نگهداشت تجهیزات به پرسنل بیمارستان نیز لغو شد.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آبان ماه ۹۸، نوزاد نارس ۲۹ هفته‌ای بعد از ۶۳ روز بستری و درمان با تشخیص پرستار و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده و در نهایت فوت شدند. از همان ساعت اولیه مرگ این نوزاد به دستور دکتر پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ این نوزاد تشکیل شد و تحقیقات اولیه را آغاز کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: