کد خبر: ۲۴۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 11
شفاآنلاین:دکتر انوشیروان هدایت ( ۱۳۹۸-۱۳۱۰)، استاد ممتاز و برجسته جراحی، چشم از جهان فروبست.
شفاآنلاین>سلامت>هدایت از خاندان صادق هدایت و جهانگیر هدایت بود و به شاگردی پرفسور عدل افتخار می کرد. استاد دکتر هدایت ورودی ۲۹ دانشکده پزشکی بود و با علم و رفتار خوشش، جراحان بسیاری را تربیت کرد. او گفته بود که فقط یک وصیت به پزشکان دارم: بیمار را معاینه کنید..

به گزارش شفاآنلاین،دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی درگذشت مرحوم استاد انوشیروان هدایت را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «ما زبالاییم و بالا می‌رویم؛ در نیمه پاییز شاهد غروب خورشیدی تابان از منظومه درخشان دانشگاهمان هستیم. همو که خود را وقف بخش و بیمارستان و دانشگاه کرده بود. استاد انوشیروان هدایت نماد اصالت، وارستگی، نظم، وفاداری، وقار و آرامش بود.

از هر دریچه‌ای که سر صحبت با او باز می‌شد به صورتی رندانه به مرحوم پروفسور عدل ختم می‌شد. هرروز صبح جزو اولین اساتید حاضر در بیمارستان بود و به‌عنوان مصداق بارز یک استاد تمام‌وقت خود را وقف بیمارستان و دانشگاه کرده بود.

به‌عنوان رئیس دانشگاه و یک جراح<Surgeon> که سال‌ها افتخار همجواری با استاد را داشتم این ضایعه تأسف‌بار را به خاندان محترمشان و دانشگاهیان خصوصاً همکاران و شاگردان استاد تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد و در جوار رحمت واسعه باری‌تعالی در آرامش ابدی باد.»

دکتر انوشیروان هدایت متخصص جراحی عمومی بود و افتخار شاگردی پروفسور عدل بنیانگذار جراحی در ایران را داشت. وی پایه گذار بخش جراحی بیمارستان شریعتی بود. هدایت در سال ۱۳۱۰ در مشهد به دنیا آمد و از زمان تحصیل ابتدایی به تهران آمده بود و در سال ۱۳۲۹ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد.مهر 

پیام تسلیت دکتر نوبخت

پیام دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت استاد دکتر انوشیروان هدایت 

              انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد دکتر انوشیروان هدایت موجب تاثر و تالم وافر گردید.
دکتر انوشیروان هدایت از پیشکسوتان و استادان عالیقدر جراحی عمومی بودند که عمر پربار خود را در راه اعتلای علم پزشکی و پرورش و تربیت شاگردان مبرز نثار نمودند.
اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم هدایت، درگذشت استاد گرانقدر دکتر انوشیروان هدایت را به جامعه پزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن استاد فقید علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.

                            دکتر علی نوبخت
                            ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار