کد خبر: ۲۴۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 10
برای استیضاح یک وزیر باید ١٠ نماینده مجلس به صورت کتبی درخواست استیضاح خود را تقدیم هیئت رئیسه کنند و در صورتی که نمایندگان اصرار بر استیضاح داشته باشند، استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به نظر من کسانی که در شرایط کنونی موضوع استیضاح وزیر بهداشت را مطرح کرده‌اند نگاه غیرکارشناسی دارند.

به گزارش شفا آنلاین، چند روز قبل رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس، از آغاز جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان به دلیل بی‌توجهی به وضعیت بیمارستان‌ها و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و مرزی کشور خبر داد و گفت که طرح استیضاح هفته آینده تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

به گفته رحیمی جهان آبادی این استیضاح به منظور حمایت از مردم مرزنشین کشور و رساندن صدای آنها به گوش رئیس جمهور و مسئولان مربوطه تنظیم شده است تا بدانند بیمارستان‌های این مناطق وضعیت وخیمی دارد.

اما صبح امروز تعدادی از نمایندگان مجلس درباره استیضاح وزیر بهداشت واکنش نشان دادند، امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره طرح استیضاح وزیربهداشت در برنامه رادیویی تهران کلینیک اظهار کرد: بر اساس قانون حق هر نماینده طرح استیضاح وزیر است اما به نظر من در شرایط فعلی نیاز به استیضاح وزیربهداشت نیست.

وی با اشاره به روند طرح استیضاح یک وزیر بیان کرد: برای استیضاح یک وزیر باید ١٠ نماینده مجلس به صورت کتبی درخواست استیضاح خود را تقدیم هیئت رئیسه کنند و در صورتی که نمایندگان اصرار بر استیضاح داشته باشند، استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون استیضاح وزیر بهداشت از طرف هیأت رئیسه به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام وصول نشده است.

همچنین در ادامه این برنامه رادیویی، قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیربهداشت اظهار کرد: نمکی یکی از وزرای توانمند و مسلط بر حوزه بهداشت و درمان است و همه برای اداره امور سلامت کشور به او کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من کسانی که در شرایط کنونی موضوع استیضاح را طرح کرده‌اند نگاه غیرکارشناسی دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: