کد خبر: ۲۴۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 09
در حال حاضر در هیچ روستای بالای ۵۰۰ نفر در کشور نیست که خانه بهداشت نداشته باشیم و در نتیجه دسترسی مردم به خدمات اولیه بهداشتی به طور گسترده در سراسر کشور فراهم شده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در هیچ روستای بالای ۵۰۰ نفر در کشور نیست که خانه بهداشت نداشته باشیم و در نتیجه دسترسی مردم به خدمات اولیه بهداشتی به طور گسترده در سراسر کشور فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر افشین استوار روز شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم بین‌المللی ژنتیک ایران در سالن همایش پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افزود: ما در حوزه بهداشت عمومی توفیقات بسیار ارزشمندی کسب کردیم.

استوار گفت: یک شاخص را که برای نمونه می‌توان نام برد " امید به زندگی" در کشور است که در ۳ تا ۴ دهه گذشته از حدود ۵۰ سال به بیش از ۷۵ سال رسیده که دستاورد بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های کشور در حوزه بهداشت عمومی با استفاده از تکنولوژی‌های ارزان و در دسترس و نیز اجرای مداخلات هزینه اثربخش حاصل شده است.

استوار بیان داشت: ایران در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه بهداشت داشته است.

وی افزود: گسترش شبکه های بهداشت و درمان در سراسر کشور اتفاق افتاده و به دنبال آن دسترسی مردم به خدمات بهداشتی در اقصی نقاط کشور فراهم شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اعمال واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: با پوشش بالای واکسیناسیون در کشور توانستیم بسیاری از بیماری ها مانند سرخک و فلج اطفال(Polio) را کنترل کنیم و در نتیجه مرگ و میر نوزادان، کودکان و مادران کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی ادامه داد : هرچند بیماری های واگیر در کشور تا حدود زیادی کنترل شد، هنوز بیماری های واگیر مشکل قابل توجهی در کشور هستند.

مهمترین عاملی که سلامت مردم را تهدید می کند بیماری های غیر واگیر هستند

استوار با اشاره به اینکه مهمترین عاملی که سلامت مردم را تهدید می کند بیماری های غیر واگیر هستند، گفت: در عرصه بیماری غیر واگیر هم ما باز هم به دنبال مداخلات هزینه اثر بخش رفتیم.

وی به مرگ و میر براثر بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در کشور ما براثر بیماری های غیر واگیر است.

استوار ادامه داد: از این تعداد، حدود ۷۵ درصد به دلیل ۴ بیماری غیرواگیر شامل بیماری های قلبی -عروقی، دیابت(Diabetes)، سرطان ها و بیماری های مزمن تنفسی است.

وی افزود: سالانه حدود ۱۰۰ هزار مرگ منتسب به فشارخون است و با استفاده از تکنولوژی می توان فشارخون بالا را تشخیص داد و درمان کرد تا از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: