کد خبر: ۲۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 09
داروخانه همان کار خود را که عرضه دارو، مکمل و فروش لوازم آرایش است را بتوانند به درستی انجام دهند، وظیفه دیگری بر گردن آنها محمول نیست
شفاآنلاین>سلامت>داروخانه‌ها همان کار خود را به درستی انجام دهند، وظیفه دیگری بر گردن آنها نیست

به گزارش شفاآنلاین ، ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با انتقاد از اجرای سند داروخانه‌ها گفت: آنچه که از سند خدمات داروخانه‌ها برداشت می‌شود آن است که به طور مثال پایش قندخون، فشار خون و تزریق برخی واکسن‌ها در داروخانه‌ها انجام شود، این درحالی است که به نظر من، چنین کاری کاملا غیراصولی و غیرکارشناسانه است و ما اعتراض خود را بصورت کتبی هم اعلام کرده‌ایم و تاکید داریم که این کار خطاست.

وی افزود: داروخانه<pharmacy> همان کار خود را که عرضه دارو، مکمل و فروش لوازم آرایش است را بتوانند به درستی انجام دهند، وظیفه دیگری بر گردن آنها محمول نیست.

خسرونیا افزود: چگونه کار کارشناسانه در مورد این سند انجام شده که می‌خواهند در فضای کوچک داروخانه، بیمار را مستقر کنند و بیماری‌ها را پایش کنند؟ چگونه محلی برای انجام این اعمال وجود دارد؟

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران تصریح کرد: علی‌الخصوص اینکه باید یک پزشک مانند مراکز درمانی در آنجا حضور داشته باشد که اگر حساسیتی در این موارد متوجه بیمار شد، پزشک بتواند با عکس‌العمل به موقع با مسؤولیت خود، وضع حال بیمار را کنترل کند.

وی گفت: باید تاکید کنم که این سند کاری غیرکارشناسانه است و باید مجددا به‌طور عمیق برروی آن کارشناسی صورت بگیرد و مورد بازبینی قرار گیرد.فارس 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: