کد خبر: ۲۴۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 08
با گران شدن ارز و اعمال تحریم‌ها مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده است و اعضای هیئت دولت این را می‌دانند، اما هیچ دوره‌ای مثل این زمان ایران تحت فشار نبود و تحریم‌ها و ترامپیسم فشار زیادی به اقتصاد کشور و زندگی مردم در سال ۹۷ وارد کردند
شفاآنلاین>سلامت>ربیعی گفت: با وزیر بهداشت صحبت‌ شده است تا یک میلیون یورو  ارز برای تجهیزات رادیولوژی اختصاص یابد.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت عصر امروز در مراسم روز جهانی رادیولوژی که در هتل ارم برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی تصویربرداری پزشکی توسعه پیدا کرده است و رادیولوژی نقش موثری در درمان دارد.

او ادامه داد: امروزه پزشکان نیاز زیادی به تجهیزات تصویربرداری دارند و زمانی که من در وزارت رفاه بودم تلاش کردم تا رادیولوژیست‌ها به گروه پزشکان دارای ضریب کا بپیوندند.

ربیعی بیان کرد: امروز با مشکلات مالی روبه رو شده ایم؛ طرح تحول در روز‌های اولیه و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ شیب تندی داشت و امروزه با مشکلات مالی به آهستگی پیش می‌رویم، هرچند چالش‌هایی وجود دارد و من نمی‌خواهم نقد‌ها را رد کنم و لازم بود زیر ساخت‌ها را بیشتر فراهم کنیم؛  من این حرف‌ها را در گذشته نمی‌گفتم اما اکنون بیان می‌کنم زیرا معتقدم که اینگونه حرف‌ها در آن زمان کام مردم را تلخ  می کردو دشمنان شاد می شدند.

طرح تحول یک پروژه اجتماعی بزرگ است
سخنگوی دولت افزود: در اجرای طرح تحول باید زیر ساخت‌های نظام ارجاع را بیشتر فراهم می‌کردیم، طرح تحول یک پروژه اجتماعی بزرگ است، زیرا ما پروژه‌های فنی را که از نظر من فنی هستند، خوب اجرا می‌کنیم.

او ادامه داد: با وزیر بهداشت صحبت‌ شده است تا یک میلیون یورو  ارز برای تجهیزات رادیولوژی اختصاص یابد و امروزه مدیریت بخش‌هایی تصویربرداری به دلیل افزایش هزینه‌ها دیگر مقرون به صرفه نیست.

تحریم‌ها و ترامپیسم فشار زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است
سخنگوی دولت بیان کرد: با گران شدن ارز و اعمال تحریم‌ها مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده است و اعضای هیئت دولت این را می‌دانند، اما هیچ دوره‌ای مثل این زمان ایران تحت فشار نبود و تحریم‌ها و ترامپیسم فشار زیادی به اقتصاد کشور و زندگی مردم در سال ۹۷ وارد کردند.

او تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های موفق  کشور بوده و ما نابسامانی‌ها از یادمان نرفته است و با اصلاح آن می‌توان به بیماران و جامعه پزشکی کمک کرد  و باید توجه داشت در دولت تدبیر و امید ارتباط خوبی بین انجمن‌های علمی بوجود آمده است.

او در ادامه به رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:  تحریم و ترامپیسم به اقتصاد کشور شوک وارد کرد  اما در مدت پنج سال رشد  ١٢ درصدی درآمد دولت را تجربه کردیم و ٥ سال است که توانسته ایم اشتغال با یک معدل خوب افزایش دهیم.

بازار ارز و تورم را تحت کنترل داریم
او افزود: در حال حاضر بازار ارز و تورم را تحت کنترل داریم و زندگی مردم رو به ثبات است و با عبور از تحریم‌ها به تعادل مثبت نیز می‌رسیم و معتقدم که مقاومت برای شکستن تحریم است؛ ما باید مقاومت کنیم تا این ظلم که به مردم وارد می شود از بین برود.

ربیعی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی گفت: پزشکان گروه‌های مرجع خوبی برای مردم هستند و در درد و رنج‌ها همواره کنار مردم هستند، ما نیازمند این هستیم که کنار هم باشیم و من از نهاد‌های صنفی و مدنی می‌خواهم تا نسبت به قبل بیشتر در کنار هم باشیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: